Stackars liten!

Var ute och traskade en sväng innan och när jag skulle upp för en liten men rätt lång backe så ser jag en liten tjej komma cyklandes, ser att hon börjar tappa kontrollen över cykeln och till slut tappar hon balansen helt och välter, nästan framför benen på mig.
Hon kan väl varit runt fyra år eller nåt och hon hade ingen hjälm på sig...Börjar gallskrika och så ser jag hur blodet börjar komma i pannan på henne, gick hål på hennes ena byxben, skrapsår här o där...Ja hon slog sig rejält med andra ord.
Såklart hjälpte jag henne upp, försökte lugna henne genom att börja prata och så tittade jag efter nån i hennes sällskap då jag antog hon inte var ensam men det var hon....Hennes pappa och mormor var visst i lägenheten som låg i närheten fick jag fram så hjälpte henne till rätta och hennes pappa öppnade för oss, han hade inte hunnit märka att hon var borta och blev tacksam för min hjälp. Som sagt slog hon sig nåt hemskt och såret i hennes panna såg då inte fint ut, hon började må illa och var helt skärrad den stackaren så jag hoppas hon inte fick hjärnskakning eller så...Hon var så himla söt och jisses vad jag led med henne, har tänkt en massa på henne sen jag kom hem igen och kan bara hoppas hon klarade sig undan nåt allvarligare som sagt.
Tänk så snabbt det kan gå och tänk vad man kan missa så när man bara vänder ryggen till, tänker på hennes familj där då...Trodde antagligen att hon var på plats och så bara ligger hon där på marken ett ögonblick senare.
Tur att jag lyckades komma där i samma sekund i alla fall så hon fick hjälp med en gång.

Nähä, nu är kaffet slut så alltså dax att börja göra mig i ordning då jag ska ta en liten tripp till min kära syster yster för att hälsa på lite och sen ska jag åka direkt till G. Vädret är si och så idag men får hoppas vi har det på våran sida då vi ska grilla ikväll, har nyss lagt kycklingen i en egnegjord marinad så trots de lovat nån lokal skur så hoppas jag som sagt på det bästa :) Det hör ju liksom till att man ska sitta ute och äta också när man grillar kan jag tycka så får väl klä mig varmt eller nåt :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Stackars lilla tjej. Vilken tur att du fanns där :-) Det går så himla fort med de små liven!



Hur mår du annars? Hinner inte riktigt med att läsa bloggar jag följer nu med alla barn som är sjuka. Filippa blev dålig igår igen, började kräkas och blev dålig i magen. Men just nu är det okej, fast hon har inte ätit något.



Kram

2011-05-15 @ 12:13:52
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0