Mer död än levande

Imorse var det dax för en behandling hos min "häxa". Det var jätte länge sen jag var där så hög tid vilket oxå märkts då jag bara fått ondare och ondare nu ett tag.
Som vanligt började hon med att mäta mina värden och det var uruselt resultat, sådär dåliga har dem inte varit på bra länge så hon undrade hur jag kunde se sådär pigg ut och orka le men skenet kan bedra eller nåt som hon sa.
Hon kunde utefter värderna ta och konstatera att jag haft besvär med mirgänen igen, vart jag hade som ondast osv...Hon ser då allt! Hon frågade mig vad jag gjort i min rygg då det tydde på en skelettskada där, alltså att jag typ ramlat och fått en rejäl smäll på den...Grejen är bara att det har jag ju inte. Visst har jag haft ondare än vanligt i den och särskilt nu i helgen men så har jag ju kånkat endel på min "pluttefis" som ju väger endel.
Jag fick tom ta av mig tröjan så hon kunde studera den och känna lite här och var men vi kom just inte fram till nåt så direkt. Jag ska vara försiktig med att lyfta, bära, sitta bakåtlutad så mycket som möjligt så jag får ett bra stöd och ta det försiktigt med att böja mig och så sa hon och så sa hon tom att det kanske inte skadat att åkt till en läkare för att få den röntgad och kollad...Inte ofta hon förespråkar sjukvården (hon såväl som jag så litar hon inte på den direkt) minsann men så kan ju inte hon se genom huden på mig för att kolla riktigt :P

Eftersom värdernna var så himla dåliga så vågade hon inte ens behandla mig med nålar idag utan tog bara med lampan (som jag kallar den, en grej som hon trycker på vissa punkter) för hon var rädd för att kroppen skulle få en chock då allt är nersatt. Därför fick jag en ny tid redan nästa vecka, hon ville ha dit mig på tisdag men då jag ska på student på torsdag (man vet ju aldrig hur jag blir och hur länge det sitter i efteråt) ville jag hellre ta det efteråt så ska dit på fredag. Om jag nu inte blir alltför dålig nu vill säga för då skulle jag höra av mig.

Jag blev som vanligt helt slut efteråt och slumrade tom till i bilen på väg hem. Något jag typ aldrig gör annars!
Sen var det till att hem och fika lite och sen slänga sig i sängen. Sov i nästan två timmar, något jag heller inte har så lätt för sådär mitt på dagen. Men det behövdes då!
Dock var jag lika trött efteråt, känns som man blivit överkörd av en ångvält ett par ggr när man varit där.
Nu finns då risken att jag blir sämre här ikväll men så vet jag ju att det hjälper i slutändan så det är något jag helt enkelt måste ta. De sista gångerna jag varit där har det varit lite lugnare efetråt så jag hoppas på att jag inte får en alltför hård kväll och natt.
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Ja du behöver nog få lite behandlingar av din häxa. Hoppas nu att det blir lite bättre så att du slipper ha så ont!



Kramar

2011-05-31 @ 10:53:24
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0