Sjukhusbesöket

Tänkte jag skulle uppdatera om hur det gick igår. Blev inte av igårkväll då jag åkte till mina kompisar.
Jag röntgade magen då då och blev skitskraj när jag låg där då sköterskan utbrister att hon lär kalla dit en läkare...Shit tänkte jag! Hon reagerade på hur min mage såg ut, alltså hur svullen den var så hon ville ha en dr som tittade på det. Nu har det ju ändå lagt sig en hel del.
Men läkaren kom och han sa att svullnaden beror på infektionen jag har inne i magen och så talade han om att patronen ännu inte fastnat, inte vad jag ville höra!
Det tar längre tid för den att fastna pga infektionen så får helt enkelt bara avakta och ta det lugnt med allt vad rörelser heter. Sen fick jag en spruta som ska motverka svullnaden, finns ju en risk för proppar och andra kompliktioner när det är så svullet. Och så fick jag en antibiotikaspruta för att skynda på effekten lite.

Sen var jag klar där och gick upp till G, gud vad sjuk han är den stackaren!
Men han har humöret kvar vilket jag tror påverkar utgången mycket och han vågar hoppas fortfarande men visst är han medveten om hur illa det är. Han är nu helt förlamad i ena sidan men som han sa, hellre ett liv i rullstol än inget liv alls...Ja vi får helt enkelt fortsätta att HOPPAS för hans skull!
Han hade frågat om han inte kunde komma till vårt hemmasjukhus ist så det hade varit nämre för mig och hans bror att hälsa på (hans bror bor dock på patienthotellet så han slipper ligga ensam) men det gick inte. Detta kan jag se som ett gott tecken då jag vet att de hade lagt honom där om det absolut inte funnits nån chans, lika att de fortsätter ge honom cellgifter är ju ett gott tecken. Och visst är han en kämpe så jag hoppas som sagt!

Jag åkte som sagt till mina kompisar igår, min kära H och hennes sambo. Vi bara softade igår vilket alltid är lika mysigt :) Idag skulle H varit ledig men hon fick hoppa in extra så får snällt klara mig själv här till middagstid, tror nog det ska gå vägen :p
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Jag hoppas den där patronen ska lägga sig rätt nu då, jobbigt med allt som tillstöter hela tiden. Men nu ska det väl ändå gå åt rätt håll?



Ja han verkar verkligen vara en kämpe, vi får fortsätta hålla tummarna och hoppet i liv!



Förresten märkte jag nu att jag glömt svara dig¨angående Vilmers klippning. Jag klippte honom inte själv, det skulle aldrig ha fungerat då han inte sitter still när jag gör det. Så det fick bli frisören och det funkade bättre. Dock hade både han och jag fullt med hår på oss efteråt då han vägrade ha det där "förklädet" på sig och han skulle absolut sitta i mitt knä när han klipptes :-D



Jag hoppas du tar det lugnt och är stilla nu ;-)



Vad har ni för väder idag? Just nu toksnöar det här :-( Vill inte ha massa snö, vill ju ha våren nu!



Kramisar

2011-03-09 @ 12:10:14
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0