På rätt håll

Mitt mående går sakta men säkert framåt, har jätteont ännu emellanåt och magen är fortfarande som en stor ballong på mig men det börjar lägga sig så hoppas det är är ett tecken på att antibiotikan börjar ta nu då då. Har dock fortfarande hög feber men det tar ju sin lilla tid. Jag orkar iaf vara uppe mer och mer och är grymt rastlös, ett friskhetstecken på mig det där :P Får fortfarande inte röra mig direkt då jag misstänker att patronen ännu inte fastnat, vågar iaf inte riskera nåt utan får se vad röntgen i veckan visar. Vill ju bara ut och gå en lång runda nu när det är så fina soliga dagar, mitt hav kallar...:P

Imorse fick jag ett positivt samtal. De ringde från sjukhuset då G vaknat ur koman. Blev så glad för jag vågade knappt hoppas på att han skulle det då de var en en rejäl blödning han fick, sen en stor hjärntumör på det. Men han är en kämpe! Jag har dock inte kunnat prata med honom själv än och jag vet inte hur det hela tagit mer än att han ligger kvar på IVA så visst har det tagit en hel del.
Min mamma har från början här sagt att hon har en stark känsla av att han klarar sig och att det sen blir han och jag...Hoppas så på att hon har rätt, ja ang det första för jag ska va singel i alla evighet jag ;)

Idag har jag suttit i solen och bara njutit, ja på altanen då då. Härligt! Kurade ihop i en filt, tog en mugg varm choklad och en bra bok på det :) Sånt blir man då piggare av!
Och nu väntar jag på att min kära syster yster och ett par kompisar ska komma då vi ska ut på våran baksida och grilla. Årets första och ME LIKE! Dock lär väl jag hoppa över korven för jag håller mig till "magsårsdiet" ännu men ett bröd lär bara slinka ner då jag älskar korvbröd, jag äter mest korven bara för jag "måste" annars, haha :) Jag får väl kurera mig med lite filtar för jackan kan jag fortfarande inte knäppa, blir fort kallt när man bara sitter stilla ju men jag behöver lite frisk luft.
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Hej vännen! Hur mår du idag? Skönt att det går åt rätt håll nu! Verkligen skönt kompisen vaknat ur koman, han verkar absolut vara en kämpe. Ja vem vet, det kanske blir ni två sedan ;-)



Härligt att grilla, längtar tills man kan sitta ute och äta och dricka lite gott!



Kramar

2011-03-07 @ 14:08:03
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0