Dålig

I söndags blev jag krasslig, började redan när jag var hos min andra äkta hälft H. Jag blev alldeles kallsvettig och illamående, inte nåt som är helt ovanligt då det ju hänger ihop med min mage.
Åkte hem därifrån tidigare än planerat just för detta och hann precis hem för att kräkas. Detta är nåt jag verkligen lider av då jag får så grymt ont i min mage pga nervsmärtorna så jag svimmade av med en gång, detta trots starka värktabl.
Så det var bara till att ramla i säng sen och jag fortsatte att kräkas, kände direkt att detta inte var en vanlig maginfluensa utan misstänkte att det var pga min mage då då.

På måndagen sen var det dax för att åka till sjukhuset för att röntga magen så det gjorde jag och de tog även stygnen fast fick tejpa endel då det blödde ganska så mycket från ett par.
Sen ringde då min dr senare under dagen och patronen hade fastnat, vilket jag blev så glad över att höra för var livrädd för att söndagens kräkande hade fått den att rubbas. Han sa att kräkandet och min svåra magvärk berodde på att patronen nu skulle expandera, man kan bli rätt dålig då så skulle avvakta och blev det för illa fick jag åka in akut.
Sen har det bara fortsatt och jag kräks ännu fast idag har det varit lite lugnare iaf.
Jag är alltså inne på sjätte dagen vilket märks för är helt slutkörd, orkar knappt vara uppe. Får behålla lite av maten men det går som sagt inget bra.
Jag ringde faktiskt sjukhuset imorse, på eget initiativ då jag bara inte orkar mera men såklart var inte min dr där.
Visst kan jag åka in ändå men då kommer jag väl till nån trög dönick som inte vet vad han ska göra, detta är rätt så komplicerat också ju med allt jag har bakom mig så sköterskan jag idag pratade med rådde mig till att vänta om jag ansåg mig orka. Sen ska min dr imorgon ha bakjouren på akuten så är jag inte bättre då kan jag åka in och få träffa honom den vägen. Jag satsar på detta sista tänkte jag.

Så mina dagar nu är inget kul alls, tur i oturen är jag nästan mer "borta" än vid medvetande nu för då slipper jag iaf känna nån smärta, vilket kan va himla skönt. Jag kräks flera ggr om dagen och efter varje gång är jag knappt kontaktbar på 1 till 2 timmar då det tar den tiden innan värktbaletterna hjälpt.
Fast idag har jag bara kräkt en gång vilket är en klar förbättring så jag hoppas verkligen det nu börjar ge sig.
Som om detta inte vore nog så sitter jag även med en rejält stukad handled, jag svimmade härmodagen när jag var upp och gick så föll pladask i golvet och fick min handled under mig på nåt vis så när jag sen vakande upp var den dubbelt så tjock än vad den ska vara. Men det går ju över likaså det andra så ska inte gnälla alltför mycket.

Nu blir det sängen nästa.
Ha en bra fredag på er :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Gumman gumman min, du har inte haft det lätt du heller. Vi har kämpat på olika håll. Haha "dönick"..jag håller verkligen med dig, vilka dönickar jag träffat sista dygnet på sjukhuset alltså..å de ska bära upp höga löner :O!

Nu har jag blivit sövd TVÅ GGR på 19 dagar ! Oj oj..men idag blev det panikartat..men det anser jag var narkosläkarens fel..usch ingen rolig dag. Å vet du vad jag åkt på nu till råga på allt? små skrattar i allt Hemorrojder!! Antagligen pga den otroligt hårda sjukhussängen som jag suttit o ammat Lovsia i timme ut o timme in inatt.. Aj Aj, det gör ooont!! Kramar o krya på dig ! <3

2011-03-18 @ 20:55:00
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0