Ont

Jag var igår hos min "häxa", ringde dit på dagen då jag hade så hemskt ont i min rygg och fick sen en akuttid hos henne. Hon brukar säga att jag egentligen ska dit varje gång jag ramlar för då blir allt omskakat i kroppen och med andra ord blir det då en obalans i kroppen.
Mina värden visade detta, att det blivit just obalans för de var hemskt dåliga, i vanlig ordning eller nåt.
Hon tittade på min rygg och kunde konstatera att den tom var svullen, fick alltså en rejäl smäll i mjukdelarna/musklerna när jag föll i helgen och antagligen kom en muskel i kläm då min smärta därifrån vandrar ner till benet.
Så jag fick en massa nålar och blev som vanligt helt slut efteråt. Trots detta kunde jag ändå inte sova inatt, hade för ont fastän jag tog en extra värktabl, hon sa åt mig att jag måste vara relativt snabb med att ta värktabl för jag frestar kroppen för hårt om jag ska envisas med att bita ihop.
Ja natten blev tuff med andra ord och istället för att sova ägnade jag timmarna till att läsa och prata i telefon, en kompis babblade en massa med mig och på så vis kändes det betydligt lättare för finns det nåt värre än att bara ligga och vrida o vända på sig när man inte kan sova!?

Lyckades till slut att få ett par timmar sömn iaf men gav upp redan vid sjutiden imorse och steg upp för att sörpla kaffe. Värken var då ännu värre än igår och är så fortfarande.
Har haft jätteont hela dagen och kan inte ens gå riktigt då det känns som om min rygg ska brista.
Min häxa förvarnade mig om att jag kanske behöver en tid till innan det lyckas vända för det var som sagt en rejäl smäll jag fick. Så nu är det bara till att vänta och se, och hoppas på det bästa.
Vill ju vara pigg till midsommar!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller verkligen en tumme att du blir bättre till midsommar ! Du ska ju inte behöva gå sådär då!

Jaså, du är sån lakritshatare;) jag bara älskar lakrits. :P Jo 20 sek ska man vänta för då blir såsen hård ovanpå glassen..knäckig liksom..superGott sörrö! :P:P

2011-06-21 @ 22:29:49
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0