Äntligen fredag!

Jag fick i onsdags ta en akuttid hos min "häxa" då jag helt enkelt inte stod ut med värken, hon vill egentligen att det ska gå en vecka emellan men tog alltså emot mig för när jag ringer och säger att jag inte står ut är det illa kunde hon konstatera så fick en tid iaf.
Mina värden var fortfarande usla, nåt hade blivit bättre, nåt hade blivit sämre...Ja en himla berg o dalbana blev det på de där diagrammen hon ritar upp.
Jag fick en massa nålar och order om att vila, särskilt med tanke på min rygg men den sista veckan har jag inte gjort annat, har inte ens orkat vara uppe en hel dag :S
Även igår var det illa men så kom vändningen där sent igårkväll.
Jag fick sådär super duper ont och svimmade av i ett :S
När sen väktabletterna hjälpt kunde jag somna ifrån det men tog en timme eller två, jag har haft det sådär hemskt länge men ändå går det nog inte att vänja sig, fy vad tufft det är i såna lägen.

Sov sen hela natten och direkt imorse när jag slog upp de blå kände jag att värken var betydligt bättre, äntligen! :)
Så nu mår jag i princip så bra jag kan bortsett från att ryggen fortfarande känns rätt illa men huvudsaken är ju att det värsta nu är över, jag kan gå riktigt och har bara behövt ta Alvedon idag så är över lag piggare då jag blir slut av de där starka tabl jag nu knaprat länge.
Så kan bara än en gång konstatera att min "häxas" behandling hjälper och att varenda krona jag lägger där är det värt.

Och vilken tajming sen då för vill ju vara pigg när min storasyster med familj kommer vilket de gör ikväll, längtar!
Ska bli så härligt att ha dem här och få krama och pussa min pussgurka igen <3
De ska vara här i över två veckor så jisses vad kul vi ska ha!

Idag händer det också nåt annat trevligt...
Har i ett par år haft kontakt med en vän jag lärt känna genom nätet, vi har kommit varandra nära och hon är en superfin människa. En riktig toppenvän och vi har länge pratat om att ses irl, det har dock inte blivit av men ikväll kommer hon :)
Hon bor en bra bit härifrån så hon och ett gäng kompisar till henne ska nästa vecka låna plats av mig/oss då det ju är "Sweden rock" så hon ska alltså va i mina trakter i flera dagar :)
Ska bli kul!

Ja vilken härlig dag säger jag då bara :)
Jag hoppas ni alla får en fin fredag!
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0