Det har börjat!

Som jag skrev om här förra veckan har jag ju en hel del att se fram emot och idag drog det hela igång :)
Jag och min andra äkta hälft H drog iväg i förmiddags för att strosa lite i stan och sen hämta våran gemensamma kompis (en supertrevlig kille jag lärt känna genom H och hennes sambo) som skulle komma med tåg från Örebro.
Jag har inte sett honom på evigheter så verkligen kul!
Dock gick inget riktigt som vi ville till en början, medans vi väntade skulle jag in till Apoteket för att hämta ut medicin. En medicin som jag vet bruka innebära strul då de aldrig har den hemma, därför ringde jag typ för en mån sen och bad dem beställa hem. Men jag fick då icke ut den där inne, de har blivit urusla sen de blev privatiserade och det är många med mig som tycker det. Det är ingen ovanlig sort men så får inte byte ske här då det krockar med mina allergier, ja efter mycket dividerande och lång tid där inne kunde de bara råda mig till att pröva nån annanstans...
Fick i samma veva reda på att våran kompis tåg strulade som bara den så vi beslöt oss för att köra en längre bit för att hämta honom, en bilresa på en timme typ och så tänkte vi till ang apoteken för jag kunde ju testa där då.
Gick inget vidare det heller, jo våran vän fann vi och var såklart hemskt trevligt att träffa honom men medicinen fick jag fortsätta att bråka om. Fick sen reda på ett annat apotek att den fanns på lager men i svagare styrka så ringde mitt hemma apotek och bad de beställa den då men då gick inte det heller...Ja iaf så fick jag efter tredje besöket på apotek tag i den och då den svagare så får äta dubbelt så många men det funkar ju.
Tycker dock det är allmänt uselt!

Vi åkte sen hem till H och deras där vi bara haft det trevligt sen :)
Så nu blir det till att passa på att umgås med de här i veckan och sen åker vi tillsammans upp i landet på torsdag, så snart får jag äntligen komma upp till syster min och så träffa min goa underbara vänner. Längtar!!!


Kommentarer
Postat av: Terese

Så underbart att trippen har börjat nu! Längtar till fredag! Vad jobbigt med allt strul med apoteket, men tur att allt löste sig till slut i alla fall.



Kramar

2011-07-05 @ 11:40:00
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Jaså, din tripp är igång redan :) Kul!

Jag längtar massor till fredag nu!! Känner mig som dan innan julafton i kroppenhihi

Jobbigt med medicinen..ja jag tycker sällan de har mediciner som man ska ha:/ Men skönt att du fick tag i den tillslut även om den inte blev riktigt som du vill ha den. Kram

2011-07-06 @ 08:16:23
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0