Äntligen!

Efter nästan tolv timmar på resande fot kom jag fram till min syster med familj i torsdagskväll, härligt!
Resan upp gick bara bra och hade ju bra sällskap så allt flöt på bra :)
Var något mör när jag äntligen kom fram till mitt mål.

I fredags var det sen då äntligen dax för att träffa mina fina kompisar Linda och Terese och endel av deras barn.
Fick en super duper härlig heldag med dem som vi ägnade på Furuviksparken, ett ställe jag aldrig besökt förut så även det var en upplevelse, jättefint där!
Vi njöt lika mycket allihopa, deras barn kom bra överens och de fann varann lika fort som vi andra då :)
Det blev mycket prat, skratt, karuseller och så alla fina djur vi fick se där. Ja en riktigt fin dag på alla sätt och vis med andra ord!
Längtar redan till nästa gång vi kan ses! :)

Gårdagen ägnade jag och min syster och hennes sambo sen i Valbo köpcentrum, ett ställe jag alltid gillat. Strosade hela dagen i alla de möjliga affärer och blev lite fynd också, såklart.
Sen blev det en rätt spontan grillfest här hemma då jag fick träffa deras bästa kompis och så hans tjej. Vi grillade kött som tydligen är himla väkänt och uppskattat här uppe i trakterna, "bambam". Var gott så nu kan jag checka av det oxå :P
Sen var det då som sagt lite spontant festande här också, gott och vi hade en trevlig kväll. Var kul med alla de möjliga dialekter här och deras kompis var snabb med att sätta på Danne Stråheds "när en flicka talar skånska"....en pik till mig skulle man ju nästan kunna tro ;P

Nu väntar jag på att min lille pussgurka ska komma hem, han har varit hos sin pappa men idag kommer han alltså, äntligen!
Vi har varit ute och plockat vildsmultron så ikväll blir det en paj på dem, har aldrig ätit en smultronpaj så ska bli gott. Kan ju inte bli mer sommar än så!

Ja det bara rullar på här med andra ord och jag stortrivs, som vanligt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0