Tema, dag 27; min favoritplats

Här har jag ett antal exempel som skulle platsa men den bästa för mig är ändå havet/stranden.
Jag är inte en riktig inföding här utan växte upp med små insjöar runt omkring mig, jag har alltid dragits till vattnet faktiskt nu när jag tänker efter. Har alltid varit glad i att fiska och bada och sådär. Ska erkänna att badandet mitt gått lite utför då jag redan är värsta badkrukan :P

Då när vi skulle flytta var jag väldigt anti hela grejen men så rotade jag ju mig bättre än nånsin, iaf fick jag snabbt upp ögoen för just havet. Var ju inte alls van vid att ha stranden sådär nära mig.
Bor nära med andra ord och har bara ett par min ner till den, där det bara är så mysigt, en och en annan liten skogsdunge, en fin lång brygga, par bänkar, lekapark och sådär. Och så kan man blicka ut över hela byn :)
Jag brukar vara rätt duktig på att ta till vara på detta då jag så fort jag kan ta mig ditåt för att traska lite, sitta och grilla, fika, bada, fiska...Ja vad kan man egentligen inte göra där?!
Typ allt och det är det som är så charmigt! Bara ens fantasi som sätter gränser ju :P


Detta är ett ställe som alltid ger mig ro i kroppen så har jag mycket att grubbla på så brukar jag gå nerom där och kan bara stå där och drömma mig bort, lite musik i öronen så är det liksom bara fullbordat, ja funkar faktiskt utan musiken också då det mer eller mindre jämt låter där också, havet som brusar ni vet :)

Min "lillhöna" och jag har som stadig tradition att varje vår/sommar traska ner minst en gång och då med fikakorg, lite spel eller kortlek och sådär så kan vi sitta där hur länge som helst, ja så länge det är skönt ute. Detta har vi gjort i alla evighet känns det som men jag har alltid varit snabb med att gå ner dit när jag har ungar hos mig så hon har väl helt enkelt blivit van och lika fäst i det som jag.

Något som också är lite av en vana är att min familj, en annan som vi umgås flitigt med och ja, lite vilka som i min omgivning, varje sommar går dit och slår oss ner i en dunge, med räkor och massa gottis och så lite cider eller vad man nu vill. Det är nåt jag brukar vilja hänga med på för hur mysigt är det inte då?

Detta är väl motsvarigheten till detsamma då jag och mina kompisar var yngre men då var det grillning och mer festande som ofta stod på schemat, att det ligger ett fint nöjeställe precis intill gör ju sitt till förstår ni ;)
Ja jag har många fina minnen till detta ställe så inte konstigt att de ligger mig varmt om hjärtat!


Jag sa så sent som igår att jag bara vill dit, har abstinens men det är ju så isigt och snöigt där än så törs mig inte på det tyvärr, hade jag inte haft kryckorna så.
Men hur som helst det kommer och nu efter detta inlägg längtar jag bara ännu mer efter våren!
/Cornelia

*Något småtrista kort men dessa var typ de enda jag kunde hitta där det inte var en massa människor på, får ju allt nöja mig med foton utan det här som ni vet, tyvärr för jag har många fina från min strand :)


Kommentarer
Postat av: Terese

Så härligt och fridfullt det ser ut! Förstår att det är favoritplatser.



Kram

2011-01-23 @ 00:09:09
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0