Smutskastning

Det går upp för mig mer och mer att det lär bli en massa jobbig smutskastning under den här stundande rättegången.
En kompis ringde mig innan, han som jag har som huvudvíttne i den här sk "svåra misshandeln" jag gjort mig skyldig till.
Polisen har ett antal ggr pratat med honom ang detta och han ska medverka i rättegången.
Idag fick jag då reda på genom honom att polisen även pratat med de andra som blev vittnen till detta, det var ju fullt av människor där på stationen den där dagen och folk jag knappt sett förr var framme och sa att de mer än gärna ställde upp som vittnen om detta gick vidare. Så jag har alltså flera st på min sida, då som är oberoende av varndra, bra för mig.
Min kompis känner ju mig en hel del sen förr och det kan de försöka trycka på, att han försvarar mig bara för han ska liksom men det var oxå han som fick HONOM att gå till slut så han vet ju verkligen hur det gick till, dock var tyvärr inte han med från början så han missade endel.
Jag får hoppas att alla säger sanningen i detta för då har jag inget att frukta, det var ju faktiskt bara självförsvar!
Sen vill då HAN och HANS sida utmåla mig som den som lätt blir agrssiv, brukare av övervåld osv...De som känner mig vet att detta inte stämmer. Jag har väldigt gott om tålamod, ja oftast iaf, jag blir inte jätte arg särskilt ofta men när jag väl blir det så blir jag det men menar, hur länge har inte HAN provocerat mig?!

Nej jag tror inte det lär komma så långt med detta, de skulle ju bara sett mig den där dagen när jag kom hem, skakade som ett asplöv och var så skärrad just för att jag verkligen slagit en människa plus att jag var så rädd för HONOM. Man är beredd att göra en hel del för att skydda sig själv, så är det bara.
Sen får jag hoppas att min advokat kan genomskåda den där bluffen om de här bilderna som kommit fram, resultaten av misshandeln där han är helt söndersparkad och sådär. Ren bluff!

Usch vad jag vill ha detta överstökat! Min advokat (ja det blir hon jag nämde innan) sa att jag nog får vara beredd på att det drar ut på tiden då det är så mycket som ska dras fram och att de sen varit två försvårar det plus att två av mina starka huvudvittnen inte längre finns i livet, jobbigt och det försvårar det hela också.
Önskar så att de här båda hade haft ork att orka ända fram, tänker ofta på dem och jag har fortfarande så dåligt samvete över hur deras liv blev pga mig, vet att jag inte ska tänka så men det är inte så lätt.

Tänk vad mycket man ska få vara med om här i livet, menar vadå jag i rättegång och allt?!
Jag kunde aldrig för mitt liv tro att det skulle sluta sådär, den där busschaffisen var ju bara snäll och allmänt tjatig och dryg...Vilken vändning det sen tog glömmer jag då aldrig!
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Då var det alltså den HÄR killen som du "slog" o inte han som tog livet av sig...kanske det mest har handlat om den här idioten iaf.



Å varje vareviga normala människa hade spårat ur efter all skit du fått tagit från HONOM! Inte kan man vara stabil o tänka rationellt vareviga minut efter all skit du fått tagit av HONOM.

Att han o hans advokat drar upp detta är ju att de ska ha NÅT att komma med..det finns ju inget annat han kan ta på liksom..då överdriver han detta istället.



Ja usch, förstår att det känns skrämmande med det som väntar, jag fick vittna en gång..på telefon endast..å tyckte det var skit jobbigt!! Å det är ju inget mot detta! Men du får försöka se det som att det är ett slut på detta helvete!



Kram

2011-01-13 @ 11:33:58
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Ja usch vad mycket du ska behöva vara med om. Men som jag har skrivit tidigare, så kommer du klara dig jättebra även om det blir jobbigt såklart. Jag tror inte de kommer värst långt med detta, vem som helst ser ju att det var i självförsvar liksom. Jag har aldrig i hela mitt liv slagit någon, men i den situationen du hamnade i skulle jag absolut ha kunnat gjort det!



Stor kram på dig!

2011-01-14 @ 09:17:37
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0