Öppna landskap

Idag blir min ena kusin ett år äldre så grattis till dig K! :)

Detta hade också varit Olas födelsedag, Ola som var min svåger men som 2003 gick bort i cancer.
Det är med andra ord många år sen vi alla miste en hemskt fin människa men alla år just denna dagen tänker jag på honom. Han var verkligen en människa som aldrig gjorde så mycket som en fluga förnär och visst är det så orättvist att en sån människa inte ska få leva, han hade ju knappt fått börja för han var inte mer än 22 år gammal när han förlorade kampen. Men han slapp lidanet som han i så många år stod ut med och bara tog för vad det var.
Jag är övertygad om att han nu iaf har det bra och slipper att ha ont och va sjuk. Han övervakar oss på sitt eget lilla vis och på så sätt är han ändå med oss. Och fastän att vi alla har fått lära oss att helt enkelt leva utan honom så glömmer vi aldrig honom.

"Öppna
landskap" med Ulf Lundell är till honom då det var en stor favvo hos Ola. Den spelades på hans begravning som också var just detta datum men för 8 år sen då då.
(Strular som bara den med att slänga in videon på denna så nöjer mig med en liten länk då då :s)

Nu är du i ditt eget öppna landskap Ola där havet står dig nära på sitt särskilda vis, vet ju hur svag du var för just havet och allt.
R.I.P Ola <3
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Så fint skrivet! Cancer är en fruktansvärd sjukdom, jag hoppas verkligen att de hittar bättre behandlingar och botemedel för detta.



Förstår om det är lite skrämmande att träffa advokaten, jag är också lite skraj för dom. Det är ju inga som har kontakt med dagligen om man säger så. Har lika mycket respekt för dom som med poliser tex.



Hoppas du har en mysig helg tillsammans med H!



Kram

2011-01-23 @ 00:07:39
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0