Mörbultad och trött

Det känns verkligen i mig nu att jag inte varit hos min "häxa" på länge, min kropp bara skriker efter hennes nålar.
Värken gör ju sitt bästa för att bryta ner en helt och fastän jag är van vid det blir det för mycket ibland, visst har jag smärtlindring som hjälper hyfsat men ändå. Jag har ju varit i en sämre period himla länge nu så jag hoppas lite nålar gör susen. Jag ska nämligen dit idag ist för igår då, som tur är kunde hon fixa en snabb tid till mig för jag måste få in ett besök där innan jag ska ta vaccinet för sen behandlar hon inte förrens två veckor senare, när man tagit det alltså.

Och min dr har redan ringt, lungröntgen visade att infl är borta så  han ville som jag misstänkte ha in mig redan idag för just det där vaccinet och sen lite provtagning. Men jag kan då inte idag utan får ta det imorgon.
Jag vet inte om han ville köra med lite skrämseltaktik då han vet att jag tvekat ang vaccinet. Iaf berättade han att han visste en som hade kassa lungor (lite mer än 50 % på ena så bättre än mina) denna ville inte ta sprutan fastän att alla rekomenderade det och nu ligger då denna människa i respirator pga att den sen insjuknade. Stackaren! Jag är fortfarande inte alls glad i tanken att jag medvetet sprutar in nåt som ingen verkar ha riktig koll på men jag har inget val, jag lär bara göra det och sen hoppas på det bästa.

Fastän jag var totalt slut igårkväll kunde jag inte somna. Allt om HONOM gick runt i huvudet på mig och jag är en sån som verkligen inte bara kan somna från mina grubblerier utan måste få ordning på det innan jag kan sova.
Så jag blev sittandes med att skriva istället, jag sammanfattar allt och låter bara tankarna flöda och sen komma ut den vägen då. Ett väldigt bra sätt och pennan går i bara farten, ja jag sitter faktiskt och skriver för hand :)

Sen när jag suttit en stund med det känns det faktiskt bättre trots att det bara är om allt det jag skriver då men som sagt, ett himla bra sätt att "bli av med" tankarna.
Jag sover jätte oroligt här hemma men måste envisas så jag kommer över det nån gång, dock är jag ju alltid jätte trött som en följd.

Även det här med mina mardrömmar brukar bli lite bättre när jag varit hos häxan min så ska be henne sätta ett dussin extra nålar för just det idag :P
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Så skönt att lunginfl var borta! Då är det bara att ta sprutan imorrn nu då så slipper du tänka på det där sen iaf..en sak mindre.



Jag är precis som du, grubblar mkt vid sovning och kan då inte bara somna ifrån, fast skriva ner tanakrna har jag aldrig testat..kanske jag ska göra :)



Lycka till hos häxan din idag och hoppas att inte biverkningarna blir allt för jäkliga !



Kram

2011-01-25 @ 09:34:16
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0