Mitt fina jourhem

Gårdagen var si sådär lagom kul då jag verkligen var ett vrak av min lilla sömn jag fick till natten som till igår.
Men så tog jag en liten tripp till mitt "jourhem" där jag som vanligt var varmt välkommen :) Jag vet verkligen inte vad jag skulle gjort utan alla dörrar som jämt är öppna för mig.
Jag ramlade i sängen där så fort jag kom nästan och sov ett par timmar, tänk så konstigt det där med att jag bara inte får ro vissa dagar hemma i mitt egna hem, eller konstigt är det väl egentligen inte för jag har så myckjet förknippat med HONOM och hemmet men illa är det då iaf.
Efter ett par timmars sömn blev jag genast betydligt piggare, fick dock endel kommentarer om att jag såg allt annat än pigg ut, folk runt mig är inte riktigt vana vid att mitt "dåliga" syns på mig då det krävs endel för jag ska se riktigt sjuk ut men 40 graders feber i många dagar och att inte få tillräckligt med luft sätter nog sina spår. Att inte kunna andas riktigt tar nåt extremt på ens krafter.

Sen kom då min andra äkta hälft hem lagom tills jag hade sovit lite. Min kompis H ska jag kanske förtydliga det hela med :P Så sen tog vi det mest allmänt lugnt vilket jag verkligen behövde och att umgås med henne piggar ju alltid upp :)
Vi såg Disneys nya film, "Trassel", superfin ju, vi såg till att även männen som var här fick se en riktigt fin äkta film, haha ;) Jag eller jag och H försöker få endel att förstå att det inte enbart är riktig skräckfilm som är värt att se, mitt psyke pallar inte sånt just nu direkt då jag redan har en massa skräck i mitt liv.

Så eftersom jag stannade här över natten fick jag bättre och lugnare sömn om man då bortser från lungorna som envisas med att tjabba med mig. Jobbigt att inte kunna ligga ner riktigt och sova, får så ont i min nacke men det är klart, får ju luft iaf men vadå pest eller kolera.

Jag klarade mig på de mediciner jag själv har hemma igår men fick ta min spruta och lite sånt, dock lär jag nog inte slippa undan sjukvården idag då de också vill lyssna på lungorna och sådär regelbundet nu.
Min läkare ska ringa här nu på morgonen så får vi väl se vad det blir, jag hoppas det räcker med en sväng till VC bara.
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0