Japp jag lever :)

Vet att det varit väldigt dåligt med uppdateringar här nu men har bara inte orkat med just nånting mer än att funka för dagen känns det som.
Alla fina kommentarer, mejl och allt värmde som bara den när jag nu orkade ta tag i detta med IT världen igen iaf, söta ni är :)

Ja allt kom ikapp mig som jag skrev i förra inlägget, var iväg och fick en rejäl öroninfl konstaterad, detta behandlar de vanligtvis inte längre med Antibiotika på vuxna men de satte in en kur på mig då det var illa på särskilt det ena örat.
Dock valde de fel sort, tål inte vanlig Pencilin så sorterna för mig är rätt få. Detta ledde till att öronen blev värre, min feber gav sig inte och det värsta, fick en lunginfl...igen!
Vadå att det där blivit en ond cirkel?! Jag har på ett ungefär haft fyra lunginfl på ett år, mer eller mindre allvarliga men ändå, många och eftersom jag då har astma sen innan är det ännu värre.

Sen kom detta väldigt olägligt då jag inte hunnit repa mig efter den hemska utorkningen, så jag fick in en sväng till sjukan för att ligga med dropp, få syrgas, astmamediciner osv...Det bara rullar på så är man inte snurrig blir man kan man väl säg.

Allt går in i vartannat och lika detta, tar en medicin som är bra för nu t.ex lungorna men som man inte ska ha för magen, sprutor för min astma men inget man bör ta om man har struma...Ja jag kan fortsätta men trots detta lär man ju försöka göra det bästa av det hela och gilla läget eller nåt.

Just det där med att gilla läget går väl lite upp o ner på mig då jag bara kan tycka att det borde vara nog nån gång men sen vet jag ju oxå att man inte ska tänka sådär för visst hade det kunnat vara ännu sämre.

I allt detta är det ju ändå en tyngd som verkligen lättat för mig, att HAN är där han är gör mig så enormt lättad och glad.

Iaf repar jag mig nu sakta men säkert men tid tar det då och det måste det väl oxå göra, är feberfri sen först två dagar, och infl är denna gången rejäl men dock på bara ena lungan, detta i samband med den nyligen allvarliga utorkningen då då gör det hela kämpigare som min dr igår sa, inte så konstigt kanske men jag är inte riktigt van vid att ligga pall sådär.

Ska iaf försöka hållla mig mer alert här nu och kunna ta del av mina favvo bloggar och allt :)
Sakta men säkert är ett bra motto, så är det ju :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Inte ska du be om ursäkt eller känna skuld över att du inte har skrivit här heller...du har ju haft en hel del annat att jobba med. Bara det att man vet att det är nåt galet när du inte uppdaterat varken här eller på FB på flera dagar, å då blir man orolig.

skönt att febern gett med sig nu...men tycker så synd om dina stackars lungor :( de behöver ju inte detta direkt!



Ja jag hoppas att jag ska märka av en förbättring snart, ska ta första tabletten imorrn bitti..å det kommer väl kännas..men som sagt, ibland måste man.



Nu ska vi gå o sova här, hoppas du får en bra natt !

Godnatt <3

2011-01-04 @ 21:13:02
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0