Hemma igen

Ja nu är jag helt avtrubbad av allt de ska envisas med att ge mig på sjukhuset, avskyr allt vad mediciner heter men vad gör man? Och för den delen så är det minsann en lättnad med de här sprutorna, syrgasen och allt för att inte kunna andas riktigt är verkligen det värsta jag vet. Shit vad det tar och det känns som om mina lungor just nu sitter utanpå ryggen, tufft!

Ja, hur det då gick idag? Hyfsat antar jag dock inga förbättringar sen i helgen men det var inte att vänta heller för det tar ju ett par dagar för Antibiotikan att verka. Så det rosslar och väser nåt hemskt och jag har hög feber ännu och emellanåt får jag så himla svårt för att andas.
Jag fick då dropp, ett par påsar och så med mediciner i plus en extra spruta med en sorts Antibiotika, de har ändrat dosen sen i helgen då den måste vara högre, allt för att snabba på och för att försöka undvika nya ärr på mina lungor. Jag vågar inte ens räkna ihop hur många tabl jag nu tar på en dag alltså.
Denna Antibiotikan är oxå rena döden för magen om man haft magsår så jag hoppas det håller sig i schack, känner ju av det där jag hade såna problem med i somras då o då men bara det att HAN är fast gör då mycket för det ska jag då säga.

Så nu är jag super duper trött men kan andas skapligt så visst ger såna här svängar bra resultat, trots min starka motvilja.
Jag låg och slumrade lite till och från på sjukhuset och att jag sov relativt bra inatt gör mycket för jag känner mig piggare ändå idag fastän jag då egentligen inte är det. Sömnen är då viktig och särskilt när man är sjuk. Dock ska jag ju inte ligga så mycket så satsar mest på att göra det under natten så det förhoppningsvis blir mer koncentrerat när det lixom bör vara sömn, jag har aldrig kunnat med det där med att sova dagtid egentligen fast jag såklart behöver det i såna här lägen.

Nu ska jag slänga mig framför braskaminen och försöka få upp värmen min!
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Jag hoppas verkligen du får sova gott inatt vännen. Som du skriver, så är bra sömn jätteviktig ju! Hur många lunginflammationer har du haft nu? Det måste vara några stycken. Jag satt här och funderade lite på, du har ju otroligt lätt för att åka på det ena och det andra. Hur var det när du var mindre, har du alltid haft lätt för att bli sjuk eller är det något som kommit nu i mer vuxen ålder?



Krya på dig nu!



Kramar

2011-01-31 @ 23:55:30
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0