Måndag

Jahapp, dagen som jag båda bävat och velat ha är nu här :s
Idag blir det både en lång och tuff dag har jag en känsla av.
Jag ska först till sjukhuset, bygget jag verkligen hatar, ska dit för att röntga mina lungor, ett tvång innan vaccinet de sen helst vill ge mig redan imorgon, beroende på vad röntgen idag visar för infl måste vara helt väck i så fall.

Efter det ska jag sen direkt till advokaten, första träffen men efter telefonsamtalen jag haft med henne gillar jag redan henne, dock är jag nervös för detta för som jag sagt innan har jag placerat advokater i samma fack som poliser så inga människor jag vill ha o göra med egentligen. Men det var ju som min pappa sa, kom nu ihåg att hon om nån är på din sida, poliser vet man ju egentligen inte vart man har nånstans över huvud taget, ligger nåt i det! Men detta är så stort för aldrig har jag lixom suttit och pratat med en advokat sådär och idag ska jag då också försöka sammanfatta tre år av rent hel**te. Men hon gav mig en tid och sa att jag fick räkna minst två timmar så hon är nog beredd på att det är mycket som kommer upp.

Och direkt när jag är klar där ska jag sen till min "häxa", henne är jag då iaf inte varken nervös för eller ogillandes emot utan det jag bävar för där är mina reaktioner på behandlingen efteråt sen då. Men förhoppningsvis kan hon hjälpa mig lite snabbt och lätt för min värk är grymmare än nånsin nu, alla mån med kryckor har frestat så hårt på mina händer och handleder så vill bara bli av med dem hopplösa pinnarna! Och är det nåt jag behöver för att orka allt jag nu har framför mig så är det ju lite ny energi av hennes nålar :)

Ja detta var väl det som står på mitt dagsschema. Tillräckligt helt klart och särskilt då alla ställen ligger på helt fel och motsatta håll till varandra.
Igårkväll när jag pratade med en kompis frågade han vad jag idag skulle hitta på och när jag då drog detta och sen sa att jag både var nervös och annat så svarade han med, vadå varför? Försökte förklara och hans svar var bara; att jamen Cornelia, självklart fixar du det och jag lovar dig, jag är då varken eller för att jag vet att det just är du som ska klara det, hade det varit nån annan kompis så hade jag kunnat vara orolig över den men inte du heller för vad fixar inte du. Fint sagt och kan ju bara åter igen säga att jag verkligen inte hade klarat allt utan stödet jag får från alla de mina och mina kompisar.

På ett sätt har jag längtat efter idag för jag kan ju äntligen säga att det nu rör sig ang soppan med HONOM.
Jag ska ta med mina kalendrar idag, som bevis, kan då skatta mig lycklig för jag jämt varit så noga med att skriva upp allt o inget typ för nu ska dessa användas som bevis i rättegången sen, då jag skrivit upp varje gång HAN gjort nåt mot mig. Men visst känns det lite sådär skumt för jag har ju skrivet lite av varje i dem och nu ska då helt okända människor sitta och bläddra i dem, lika som jag sagt ang mina läkarjournaler om HAN och HANS advokat nu har rätt till att kräva dem pga HANS version av den påhittade aborten, det känns kränkande fastän att jag absolut inte har nåt att dölja.
Jag kommer ju verkligen bli helt "blottad" i rättegången.

Men visst tar jag det bara jag får ännu mera på HONOM, vilket jag får av att detta på mig dras fram och blir till "allmän beskådning".
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Som jag skrev på FB så finns jag med dig i tanken gumman <3

Får du med dig någon som stöd till advokaten? Eller känns det ok att gå själv kanske?

Det är ju jätte bra att du gillar henne redan och jag håller helt med din pappa, är det NÅGON som står på din sida o försvarar dig i ALLT så är det ju hon ! Bra att du tar med kalendern o att du har skrivit upp allt ! det kan du skatta dig lycklig över nu. Å tveka inte över att ta upp ALLT, även om du tycker det känns dumt på nåt vis..ju mer hon får veta desto bättre kan hon försvara dig.



Hoppas lunginfl har gått över så du kan få ta den där evinnerliga sprutan nu då ! Å att du slipper bli så dålig efter häxan också.



Så du hoppas fortfarande på kryckor! Ja då förstår jag att du måste ha riktigt ont i handleder o händer nu:S



Ta det nu lugnt idag och tro på dig själv <3

2011-01-24 @ 09:55:44
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Jag hoppas allt du har varit iväg på idag har gått bra! Har tänkt på dig precis hela dagen och funderat på hur det går för dig. Nu drar det hela igång med rättegången och allt, superjobbigt. Men lika bra att det blir så fort som möjligt för då är detta över tidigare också.



När jag sa till Filippa vad hon skulle skriva på kortet hade jag faktiskt inte en tanke på att jag sa fel ålder. Inte förrän mamma påpekade det själv så märkte jag ju att det var helt fel. Men inget henne emot :-D



Massa kramar till dig!

2011-01-24 @ 21:04:18
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0