Gjort är gjort

Japp nu är det gjort, jag har tagit det där omtalade vaccinet för svininfluensan. Som jag velat om detta och som jag skrev innan, är fortfarande inte glad i det men jag hade väl helt enkelt inget val bara, då varenda läkare som undersökt mina lungor dykt mig om detta.
Nu är det bara till att hoppas det hela går bra, är ju fortfarande inne på att den där allvarliga lunginfl kom tack vare vaccinet förra vintern. Men det är klart, bättre med en lunginfl än flunsan antar jag.

Var även inne för att ta blodprover för att se om de blivit bättre av medicinändringarna för struman och det. Hoppas det men känns iaf som det tycker jag.

När jag sen skulle in till sta´n idag tog jag en sväng nerom affärerna, skulle bl.a köpa lite födelsedagspresenter och så :)
Kom gåendes på trottoaren och framför mig gick det en gammal tant med rollator. Rätt som det är ser jag hur hennes rollator bara glider rätt ut mot vägen och själv så ramlar hon framstupa rätt ner i marken.
Jag sprang fram direkt och ser att det kommer en karl i rollatorns väg men tror ni han hjälper till? Nej han bara går vidare trots att han tittade på allt! Så jäkla illa!
Jag var alltså iaf fram och hjälpte henne upp, då talar hon om att hon kan inte resa sig själv för hennes blodtryck är jättelågt så hon blir för yr för att klara av det. Jag frågade ifall hon slog sig men nej det gjorde hon inte, däremot sa hon att hon blev rädd och lite skärrad och så fick jag stå med henne arm i arm ett tag så att hennes yrsel skulle lägga sig igen. Hon var så himla tacksam och tackade mig gång på gång. Hon fick lite skavsår i ansiktet men som tur var klarade hon alltså sig bra ändå.

Jag tvekade inte ens utan handlade bara rent reflexmässigt men tydligen gör inte alla likadant, så dåligt för hur svårt var det lixom? Blir så arg på sånt beteende och det var allt bra nära att jag började skälla på mannen där då men bet mig i tungan och lade min energi på tanten ist.
Och som sagt Linda, hade ju inte sett ut bra i den stundande rättegången om jag hade hoppat på honom, hihi :P

Så dagens goda gärning kan jag checka av och nu ska jag ägna kvällen åt min pluttefis som ska sova hos mig inatt, hoppas vi slipper magsjuka denna gången :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Så kom febern iaf såg jag på fb :( Hoppas det inte blir så mkt mer då. Men va typiskt när du har den lille hos dig, förra gången var det magsjuka .

Ja den där mannen var ju helöt otrolig!! Fattar INTE hur han bara kunde gå förbi!!?! Men som sagt, bra du inte flög på han;)

Hoppas tanten kunde gå hem själv sen då..läskigt om hon var sådär yrslig. Men du gjorde vad du kunde och det var en riktigt god gärning! <3

2011-01-27 @ 07:31:17
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0