Till sjukan för att få mediciner...trodde jag!

Imorse ringde de från min VC (något de egentligen skulle gjort som igår!) min dr ville då ha iväg mig till sjukhuset som idag kl halv ett, då för att kolla upp mina lungor, få en massa mediciner och sådär, dock inte i dropp denna gång så jag frågade honom ändå om det inte räckte med en sväng till vårdcentralen men där hade dem visst inte den där Antibiotikasprutan jag skulle ha, är ju allergisk mot endel mediciner så har en lite ovanlg sort.
Jag ordnade då skjuts till sjukan som ligger ca en halvtimme bort. När jag hade kommit dit, typ kvart över tolv ringde de från sjukhsuet för att säga att jag ist skulle vara där kl ett då läkaren hade fått gå hem lite akut. Blev redan där lite småsur över det hela men vi fick ju alltså vara så goda att ta en fika så länge då då.
Sen ringde de igen efter typ 10 min och sa att jag fick hoppa över besöket där helt, där stod jag ju redan på sjukhuset! Då blev jag faktiskt riktigt sur och hon som ringde var en sån där riktigt snorkig en, blir galen på såna!
Hon sa då att den andre läkaren fick ta en akutop och sådär ist, var jag i stort behov av medicinerna fick jag alltså gå till Akuten och sitta där för att vänta...Jag kände då inte för det så åkte hem och så gjorde jag klart för henne att jag inte bara orkade ta mig till sjukhuset imorgon oxå så då tyckte jag att jag ist kunde ta mig till min vc så fick de helt enkelt fixa dit medicinen och så. Åh vad sur hon blev och var men detta var ju bara lite för dåligt enl mig.
Hon svarade med att hon fick kolla upp det och sen återkomma.

Så jag fick alltså åka hem igen, visst klarar jag mig idag utan de där medicinerna då jag ju har egna sprutor och så men det var ju just den där antibiotikasprutan, såna har ju inte jag hemma direkt.
Iaf ringde hon senare idag sen och sa att det var fixat så att jag imorgon em kan in till vårdcentralen.

Ja så kan det gå eller nåt, lite småtypiskt alltihopa tycker jag.
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0