Operationsdax

Idag var jag på sjukhuset för att göra en gastroskopi. Detta som en uppföljning av mitt gamla magsår som jag i somras hade stora problem med. All kortison och antibiotika jga sen fått ta för mina lungor är ju inget bra alls för magen. Så visst har jag känt av detta på sistone och också mycket pga all press med HONOM och rättegången.
Detta blev då gjort idag, avskyr det för det är verkligen en vidrig undersökning! Och det blev inget bra resultat, läkaren sa direkt att han ville ha upp mig på en magröntgen, då blev jag lite skraj då det ju inte var planerat, detta gjordes och så skulle jag även till labb för att ta prover, blodvärde och så. Sen tog de mitt bltr, skulle egentligen gjort det i fredags men ansåg inte mig ha tid till det så det var planerat idag iaf.
Trycket var 60/50 och mitt blodvärde hade sjunkt ännu mera (95) läkaren kom sen tillbaka och då sa han att hans misstankar från gastron var rätt, det är en av de patroner jag i somras opererade in som rubbats och som ligger och skaver så det blöder, därav det låga trycket och det sjunkade blodvärdet.
Detta är inget bra alls så den måste opereras ut, fick göra det ett par ggr i somras också då de av olika anledningar rubbats förr med.
De ville ha det gjort med en gång där idag men fanns ingen möjlighet till det, de pratade om en ev inläggning då de menade att jag måste va påverkad av alla detta. Visst men hem ville jag såklart :P
Så nu ska jag då göra den här operationen imorgon och det blir på det större sjukhuset för att jag ev behöver ha en ny sån där patron, det kan de inte göra på mitt hemmasjukhus.
Jag behöver väl inte ens nämna vad jag tycker om allt detta :s

Hatar ju allt vad sjukhus heter och det här är så typiskt för hur länge får det va bra liksom?! Fast visst hade det kunnat vara värre och jag ska verkligen inte gnälla då jag bara kan tänka på min kompis som ligger som han gör...Nu kan jag iaf hälsa på honom igen imorgon.

Varför denna nu har rubbats vet dem inte riktigt, det hela med såna här metoder är helt nytt och eftersom mina nervbanor är trasiga i magen är det lite lurigt, det sa dem redan i somras men hade inget val då magsåret inte läkte.

Är allmänt ur gängorna nu idag pga detta så ska ta och städa för att få undan min frustration, lär inte gå så bra sen då jag lär ha ont av snittet så ska passa på tänkte jag.
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Vilken otur! Jag hoppas operationen gick bra? Hör av dig så fort du kan så jag får veta hur det har gått! Tänker på dig.



Styrkekramar från mig

2011-03-02 @ 18:32:42
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Men fy vilken otur! Himlans bök med de där patronerna :S

Nu ska jag läsa om hur op gick...



Kramar

2011-03-06 @ 15:03:29
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0