Jag är FRI!!!

Inatt och imorse höll jag verkligen på att tappa greppet ett tag, herre gud vad NERVÖS jag var, ja det var verkligen hemskt! Jag sov kanske högst två timmar inatt trots sömntabletten, mellan ett och tre eller nåt så satt här och drack kaffe i gryningen och bara grubblade och bävade...Jag har helt underbart stöd i denna röra så fick en massa "pep talk" inatt och imorse, den första kompisen ramlade in redan vid sex imorse.
Han har varit med länge och tagit del av mycket just med HONOM men kommenterade direkt hurdan jag var, inte många som sett mig sådär ur gängorna alltså. Så ringde då telefonen lite över sex, dolt nr (som alltid ger mig en klump i magen nuförtiden) det var då en polis som meddelade att rättegången var inställd, nu igen tänkte jag men så sa han i nästa andetag att HAN inte längre lever...Shit vilken chock jag fick...Blev så ställd och paff så kom av mig fullständigt och vågade knappt tro det var sant så ville bara få tag i min advokat (polisen står inte högt i mina ögon och kunde jag verkligen tro det var sant lixom?) Jo hon ringde upp mig direkt efter jag lagt på, polisen hade då fått tag i henne och jo, HAN har alltså tagit sitt liv där i häktet natten som gick.
Så visst blev allt himla konstigt men direkt blev jag bara så lätt alltså, fick en sån enorm känsla av FRIHET så det går knappt att beskriva med ord ens...Jag blev faktiskt alldeles mållös vilket aldrig inträffar :P

Jag får inte i nuläget ta del av några detaljer ang allt, hur det gick till osv men det kommer väl antar jag. Faktum är ju att hur tragiskt det än är så var detta det bästa som kunde hända för nu får jag FRID och min FRIHET tillbaka, ja jag kan LEVA igen!!!
Jag behöver aldrig mer vara livrädd för att möta på HONOM, för jag är övertygad om att HAN tyvärr skulle vara på fri fot alltför snabbt igen. Jag slipper de här båda bröderna på riktigt nu och för alltid!
Sen dyker det ju upp en massa frågetecken om allt, läggs ALLT bara ner nu? Vem betalar min advokat nu? Ja, finns en massa men ska imorgon till henne för ett möte, jag och D, för även han är full av grubbel såklart. Han var snabb med att ringa mig imorse och även han kan gå vidare på ett annat sätt nu, det är han verkligen värd!
Så synd bara att hans föräldrar inte finns i livet idag för även dem skulle ju få njuta av detta, vi stred så länge för just denna känsla av frihet ju.

Ja det blev en dag jag aldrig kommer att glömma, som jag bävat och så tog det en sån här vändning, helt osannolikt. Sa det till min advokat imorse och hon sa att just OSANNOLIKT är ett klokcrent ord för hur mans ka beskriva hrud et är att leva med en (ja eller två) psykopater för det har ju varit helt osannolikt från början till slut de här tre åren.
Men nu är det SLUT!!!
Jag vann alltså även över denna man precis som med den förste och det känns UNDERBART!!!

Nu ska jag landa i detta och börja leva igen!
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja du C, detta är som en saga med lyckligt slut.

Hur stor var chansen liksom?! Visst, det är ju hemskt att man kan bli så lättad o glad över att någon annan tar livet av sig..men i det här läget har man rätt att känna såhär tycker jag.

Det du kan glädja dig med ännu mer är att han säkert mått piss den här tiden i häktet ! Å han kanske insåg tillslut att han inte skulle komma undan detta. Din känsla du har nu måste ju vara obeskrivlig! Helt fantastiskt..jag är bara så glad för din skull<3 så glad så ord finns inte ens att beskriva!

Kramar

2011-02-24 @ 17:38:39
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0