Inlägget från söndags

*Detta är det inlägg som man av nån konstig anledning inte kunnat läsa, det fån i söndags så därför det inte är helt aktuellt men kopierar bara det då jag vet att mina läsare velat läsa det*

Har varit lite småkass med att uppdatera här och kul att veta att mina inlägg varit saknade :) Jag har ju helt klart bara för söta läsare!

I fredags var jag då på sjukhuset, proverna fick jag inte svar på utan får det här i mitten av veckan. De tog mitt blodtryck och det visade sig vara 60/60, det är för lågt då mitt ska ligga på ca 120/70. De vet inte riktigt varför det nu strular sådär, kan bero på struman bl.a (det är just strumaproverna som är så dåliga nu, fick tom en spruta med just strumamedicin så dåliga är dem), att jag är lång, men det har ju liksom varit rätt länge och innan har det som sagt varit bra så den förklaringen kan jag ju inte köpa riktigt ;P
Iaf ska detta nu kollas ett par ggr i veckan och fortsätter det vara lågt får jag kanske börja med medicin för det för nu känner jag av det då jag blir himla lätt yr, har huvudvärk och så. Kan knappt gå direkt när jag rest mig upp utan får stå och "samla" mig lite först för så snurrar det, otäckt.
Så imorgon får jag väl iväg för att kolla det igen då då.

Efter sjukhusbesöket var det sen då dax för en tid hos min "häxa", detta var nåt jag velat om länge då det alltid finns en risk för att jag ska bli sämre innan det sen vänder, något som jag bara inte få nu inför rättegången men så kan jag ju också bli sämre just för att jag inte går dit...:S Så jag tog en tid där och hon behandlade inte så hårt utan vi försöker förebygga mitt mående lite och så fick jag ny och mer energi så jag orkar med den kommande veckan. Jag blev mer död än levande efter det som vanligt men kunde sova ett par timmar efteråt iaf.
Ägnade sen kvällen med att bara slappa och det med mina fina brorsöner som var här plus kuse min och hennes familj, alltså även min lillhöna så bara mådde trots min dag då då :)
Blev inte sådär jätte dålig som jag kan bli efter en behandling hos häxan, fick rätt mycket ondare så fick ta extra tabl men det var ändå lugnt vilket var otroligt skönt.

Igår var sen min huvudvärk och min yrsel bättre så tänkte att akupunkturen kanske även kan hjälpa lite mot trycket. Var en runda hos mina fina släktingar där det blev mycket kaffe och lika mycket kakor, de är ju som såna där klassiska mor/farföräldrar som bara ska göda en med en massa gottis ;P
Efter det åkte jag till min andra äkta hälft, min fina H ;) Tanken var att vi skulle scrappa och sen mysa till melodifestivalen...Vi hade inte ens scrappsakerna framme utan myste mest bara :) Vi såg två bra filmer, "Gullivers resor", en kul och lite udda film och så såg vi "I spit on your grave", den var en sån där film jag blir så förbannad över men den var bra.
Handlar om en tjej som blir våldtagen av ett gäng kräk men som sen tar hämd, en rejäl sådan så de får vad de förtjänar. H och jag kunde inte låta bli att flina då hennes sambos kompis som gjorde oss sällskap kommenterade mina reaktioner och att jag bara mådde när hon gav igen, ja sa han, precis som man ska göra och förtjänar  en karl stryk ska han få det, du tänker rätt när du vill slåss för din sak sa han, han skulle bara veta att jag står åtalad för just misshandel tänkte vi, haha ;P

Så det blev med andra ord en riktigt soft lördagskväll, skönt. Melodifestivalen såg vi också men kan bara än en gång konstatera att det var bättre förr. Jisses så dåligt det där jippot blivit!

Jag sov sen över där och sov som en klubbad säl hela natten, skönt!
Idag blev det heller inget scrappande då vi bara inte orkade. Mitt tryck spökar nog som bara den idag för jag mår då inget vidare, är grymt yr och har sån dryg huvudvärk, är likblek enl alla och är så himla matt och slö i kroppen. Så gör då inte många knop idag heller.

Ja det var en sammanfattning av min helg :)
Hoppas ni också haft en bra en.
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Nu gick det bättre att läsa,tack :)

Hoppas de får bukt på trycket ditt..mitt låg sist på 150/90 nu iaf, så det är både doktorerna o jag nöjd med ! Skönt! Sen gäller det bara att jag håller mig lugn de gånger jag ska in till Danderyd på koll, drygt att behöva bli inlagd pga att man stressar upp sig liksom. Kram

2011-02-22 @ 10:17:40
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0