En bra men känslosam träff

Gårdagen gick bra, över förväntan på båda mina grejer.
Min lunginfl är över så ska inom en snar framtid göra en ny röntgen och sådär för att utesluta nya ärrbildningar. Fick även sömntabl utskrivna så ska se om de kan hjälpa mig genom nätterna, mitt bltr är fortfarande lågt, 80/60 och så ska jag ta en omgång med lite förebyggande tabl mot det gamla magsåret.

Sen var det då dax för ännu ett advokatmöte där jag för första gången träffade D, som var en himla trevlig och sympatisk man. Visst var det jobbigt för oss båda men han klandrar iaf inte mig på något vis vilket såklart känns skönt. Han var såklart himla ledsen över sina föräldrars bortgång, har inga syskon heller så är just ensam kvar i familjen då.
D ska nu också in till rättegången med allt vad det innebär och jag hoppas vi kan trycka åt HONOM ännu mera tillsammans. Det blir alltså en och samma rättegång då det värvs ihop alltsammans eftersom hans föräldrar blev indragna i det hela pga mig.
Vi pratade en massa, mycket för att ge D mer kött på benen då då.

Idag fick jag dock en tråkig nyhet då rättegången tills vidare är uppskjuten, på HANS sidas begäran och då pga de här nya åtalspunkterna. Jobbigt då jag nu ställt mig in på just måndag, G har stannat hemma från resan och många har tagit ledigt för att kunna vara där med mig. nu vet vi inte när det blir av men förhoppningsvis kan detta i slutändan gynna mig för får vi HONOM fälld på fler punkter blir det ju också längre straff.

Nu är det alltså bara till att avakta, och ännu mera tid för en massa grubbel. Vill ju bara få det ur världen!
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0