Det artar sig

Fy vilken dag jag fick här igår, mina lungor gör då sitt bästa för att knäcka mig och sen allt det andra. Allt går ju liksom in i vartannat hela tiden :s

Jag fick sådär akut svårt för att andas när jag hade ätit lunch, blir lätt såna "spontana" astmaanfall i samband med en lunginfl. Fick då ta min spruta och den har bra effkt så på bara några sek märker man skillnad, helt otroligt egentligen och tur det finns såna där säger jag då bara. Jag blev sen lite mer konstig än vanligt efter den, det är ren adrenalin så hela kroppen rusar bara iväg vilket man märker på extrem hjärtklappning, skakningar och även i huvudet känns den. Bt stiger alltid rätt rejält men nu de här dagarna har jag av nån anledning haft lågt, det brukar ligga bra på mig annars, 120/70 i snitt men i måndags hade jag då bara knappt 80 genom 60 (samma i helgen när jag var iväg på akuten), de på sjukhuset tyckte det var lite skumt då det som sagt stiger vanligtvis av de här medicinerna men sen gjorde de ett nytt innan jag åkte och då var det uppe på 200 genom 100, så stora skillnader alltså. Inte konstigt att det snurrar i mitt huvud kanske :P

Iaf tror jag då att det blev nåt likn här igår men då jag var hemma så kunde jag ju inte kolla, jag går på känslan vet ni :)
Efter sprutan då fick jag mest sitta och jobba på att ta mig till sängen men blev sen illemående och fick kräkas ist. Som jag hatar det, känns som om jag inte gjort annat denna vinter!
Men igår behövdes det då eftersom det kom upp en massa slem (mysig info jag vet :P ) så för min lunginfl är det bra, första gången jag hade lunginfl och dubbelsidig sån så kräktes jag en massa och då sa läkarna att det var vanligt på just en astmatiker för man får inte upp allt lika bra som en frisk med lunginfl.

Men så klarar inte min mage av att kräkas utan får ju så grymt ont pga mina nervsmärtor så svimmade av med detsamma och var sen inte människa mer av dagen. Som jag säger så är det ändå tur i oturen med de där svimningarna för värken där står ingen människa ut med, jisses vad grymt det är och allt bara pga en hopplös drygt op för herrans många år sen...:s

Jag kunde iaf somna relativt tidigt igår sen, helt klubbad av alla starka mediciner men sov sen oxå skapligt inatt.
Vaknade redan vid fem utan att kunna sova mer, får ingen luft när jag ligger ner så gav upp helt då och upp för att börja sörpla kaffe. Jag är feberfri idag så visst går det framåt :)
Ett säkert tecken på att Antibiotikan verkar så det gillar jag helt klart!

Trots att jag då är totalt slut idag med så kom jag igång bra då min älskade pluttefis varit här inatt, alltså kunde han och jag ha härligt morgonmys här nu innan han skulle till dagis. Han är helt underbar den sötnosen, älskar allt vad musik heter så det vill han ha igång med en gång och inte mig emot då jag är likadan, har musik på dygnet runt. Så vi tog lite gamla hederliga Lasse Stefanz, han är lika tossig i dem som sin far sin och som sin faster då då. Jag har ju fått det efter just bror min så det lär såklart fortsätta att gå i arv :P
Nu när han är så stor kille med så ska han ju visa alla sina snygga moves...Det har han nog oxå fått av far sin, (or not) då jag nog tom kan säga att pluttis är duktigare än bror min alleredan, hihi :D

Nu är han på dagis och jag saknar honom redan, finns det nåt härligare än ha barn vid sin sida, då stortrivs jag som alltid! <3
Och ja, de vågade lämna honom här trots allt man nu kan höra om mig på byn, haha!
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Oj vilken dag du hade går, otrevligt att bltr hoppas så mycket. Inte konstigt att du känner dig knepig då. Skönt att du idag är feberfri, då går det åt rätt håll. Nu håller jag tummarna för att det bara ska bli bättre för dig!



Mysigt med lillkillen hos sig, go han är som gillar Lasse Stefanz :-D



Vila så mycket det bara går idag nu!



Kramar

2011-02-02 @ 10:40:33
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0