Trevlig dag och otrevligt avslut

Det var hemskt trevligt igår på marknaden, gott sällskap, en hel del folk och en hel del sålt så lyckat med andra ord :)
När vi sen kom var vi rätt möra, lång dag och tidig start då vi var uppe redan kl sex.
Christian bjöd mig på pizza och sen skulle jag hem men blev inte riktigt så.
Måste ha blivit nåt knas med den där pizzan, hann knappt äta nåt innan halsen började svullna på mig. En pizza jag ska tåla, en vanlig Calzone men det blev värre och värre och varken mitt astmaspray, kortisontabl hjälpte så bara att ta en adrenalinpenna och ge sig av till akuten.
Man ska ju alltid åka in efter en sån ifall det skulle behövas mer mediciner.
På akuten var det mer kaos än vanligt så sköterskan som tog emot mig skickade mig vidare till jourcentralen där jag var väntad så de hade redan tagit fram mer mediciner, fick andas in en bra stund och fick även mer kortisontabl. Pulsen låg på 147, bltr 170/95 men en vanlig reaktion av adrenalinet men jisses vad hjärtat rusar av en sån där alltså. Otäckt! Dock himla tur att jag alltid har en sån där med mig för vad snabbt utför det kan gå. Det är en bra och effektiv hjälp när det blir akut.
Fick sen sitta kvar i en halvtimme så de såg att allt gick bättre. Vilket det gjorde så sen fick jag åka hem igen.
Mer död än levande då och klockan tio igårkväll slocknade jag, sov sen ända till halvnio imorse så det tar då på krafterna.

Idag mår jag bra men är helt slut idag oxå. Och min mage gillar inte alla de där kortisontabletterna, blev totalt 20 st igår och såna ska man över huvud taget inte ta om man haft magsår så ingen bra kombo men vad gör man?
Så har ondare idag men kan ju iaf andas bra.

Har hela förmiddagen myst med min pluttefis, han flög i famnen på mig igår när jag kom hem, somnade sen i famnen på mig och vi tog en favvo i repris i förmiddags då han somnade hos mig. Låg sen en bra stund på min mage och sov, härligt!
Nu har han åkt hem och jag ska ta en dusch och kanske äntligen få av mig pyjamasen.


Kommentarer
Postat av: Linda

Oj oj oj gumman:S Vilket avslut du/ni fick:( Läskigt det måste vara att få sådär..sen ska ju du lyckas få värsta värsta varje gång också.

Skönt att du sov ut ordentligt imorse iaf..kanske det enda som får dig att sova som folk;)



Ja det är knöligt med hon som hyrt in sina hästar hos oss, vi får inte hyran o måste hålla på o tjata..sen tjafsar hon om småsaker..som att vi tex drar sladden till utegranen via stallet..jag menar det gör ju vi som vi vill med !! Så idag sa vi upp henne, men hon snackar ju ner oss..ser inte alls att hon gjort nåt fel . Ska bli skönt när hon är härifrån, Johan är hård mot de hårda ;) Kram

2011-12-04 @ 22:09:37
URL: http://vimsmaja.blogg.se/
Postat av: Linda

Vart har du tagit vägen nu då??

Kramar

2011-12-09 @ 10:42:35
URL: http://vimsmaja.blogg.se/
Postat av: Linda

Japp, Johan har opererats. Han är hemma nu igen.Gjort en sån GBP-operation..Det gick bra allting!



Näe det tror jag väl inte att utslagen ska bero på medicinen jag åt som gravid..bara tankar jag hade just då när jag skrev..det är exem..atopiska kallas det visst för. Har en väldans massa salvor nu som ska smörjas med varje dag. Men hon blir mkt bättre utav dom !! 2 olika kortisonsalvor o en mjukgörare.



Ja helgen har varit myspys :) Kramar

2011-12-11 @ 18:28:41
URL: http://vimsmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0