Sjukhusbesök nr ett i veckan

Idag var jag på sjukan i Karlskrona, tanken var att jag skulle åka dit i förmiddags redan då jag skulle strosa i stan med Adrian (min goa brorson) och hans mamma men när jag var på bussen fick jag ett sms om att Adrian antagligen åkt på magsjuka :( Så blidde inget med det och plötsligt fick jag ju en maaassa tid själv...Men hoppade av i Ronneby där jag tog en fika med Magnus, en kompis som det jämt är lika trevligt att träffa och snacka lite gojja med. Sen tänkte jag att jag skulle ta handlandet där i Ronneby då, Magnus var tvungen att åka efter fikan så gick själv....i första bästa affär jag gick in i mötte jag Nina, min kompis som jag skulle åka hem till efter sjukhusbesöket, vad är oddsen liksom?! Då visade det sig att hon oxå hade dötid och att även hon skulle handla så vi gjorde varandra sällskap och jisses så trevligt vi hade, inte igår vi gick och shoppade. Åt gott till lunch gjorde vi oxå. Och jag hittade en hel del av klapparna jag hade kvar.
Så dagen blev hemskt bra trots att det fick bli ändrade planer i sista minuten.
Jag hoppas det var falskt alarm på min lilleman för inget kul att bli magsjuk lagom till jul.

Sen var det dax för besöket på sjukhuset. De blir inte kloka på mina utslag och även idag var det två läkare som kollade mig, alla blåmärken jag får efteråt tyder på att det är nåt som kommer inifrån....vad vet varken jag eller dem.
Nya prover ska tas, mängder är det! Och så tog de ett stort hudprov, två bedövningssprutor fick jag utan att ens sagt nåt, de satte dem precis under nyckelbenet så det kändes faktiskt endel. Sen skar dem då bort en bit därifrån, så nu lär jag ha ett litet förband där i minst 4 dagar och det ska inte bli blött. Inget lätt at duscha med det där. De tog t.o.m en massa foton på mig idag, foton som sen tillsammans med proverna ska skickas till Lund. Så jag blev egentligen inget klokare av detta idag men så återstår det att se vad allt detta visar.

Jag var inte hemma förrens sex nu ikväll så det blev en lång dag, märks nu för helt slut är jag och det börjar kännas att bedövningen släpper nu.

Imorgon är det dax för sjukhusbesök nr två, jag försökte slippa det idag med tanke på dagens tid men gick inte hem så jag får allt pallra mig iväg imorgonbitti igen.
Då är det öronläkaren som gäller och så alla prover som nu ska tas.


Kommentarer
Postat av: Terese

Det blir en hel de sjukhusbesök för dig. Jag hoppas de kommer fram till vad dessa utslag beror på, mystiskt med de där blåmärkena också.



Hoppas verkligen inte brorsonen åkt på magsjuka, som du skriver. Inte kul att få in sånt i huset strax innan jul. Här går det också magsjuka tydligen, så man får hålla tummarna för att det inte kommer till oss!



Kul att du ändå hade en trevlig dag igår, hoppas denna dag blir lika bra! :-)



Angående min kompis lillebror. Han drabbades av hjärnblödning den 10 dec. Blev bättre och vaknade upp, pratade och åt. Men tyvärr fick han spasmer i hjärnan, hjärnan skadades såpass mycket så de kunde inte göra något och han gick bort i förrgår. Jättetragiskt och dessutom var han bara 30 år :-(



Försöker vara ett stöd för kompisen nu så mycket det bara går.



Kramar

2011-12-21 @ 12:24:35
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Gud har du kvar utslagen fortfarande?:O Trodde att du hade blivit kvitt dom nu jö :S Vad mysko det där låter, ja läkarna verkar ju också stå handfallna inför det..hoppas de får fram nåt utav provet nu då.



Apropå magsjuka så pratade jag med syster min idag, hon har också åkt på det..rimmar illa nu inför jul:( Men det brukar ju ge med sig rätt så fort..

Ska ni fira med Adrian o hans mamma också?



Hoppas läkarbesöket igår gick bra?



Kramar

2011-12-22 @ 20:48:56
URL: http://vimsmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0