Ont, det gör ONT!

Jag har en längre tid haft strul med min mage och med min mens och sådär, den har varit himla oregelbunden och allmänt skum och har haft ont i magen till och från också då då.
Mensvärk är nåt jag vanligtvis aldrig har direkt annars.
Ringde sjukhuset för en vecka sen och fick tid till Gyn den 15, alltså ett bra tag till.
Fick sen för ett par dagar sen värre ont och då i samband med mensen (som dök upp efter bara 10 dagar sen sist)och igår blev min magvärk bara värre och värre. Värktabletterna hjälpte knappt och då tog jag ändå av mina Tradolan som är rätt starka.
Det blev sen för illa så jag ringde 1177 och hon tyckte att det borde kollas upp men finns ingen tillgänglig gyn på mitt hemmasjukhus över helgen så skulle isåfall få åka antingen till Karlskrona, som är 10 mil härifrån eller välja Skåne län och CSK, bara 4 mil dit, men så beslöt jag mig för att bli hemma ist då klockan var rätt mycket och så en lördagskväll...vem vet hur lång tid jag skulle få sitta där?!

Kunde dock inte sova nåt alls inatt trots jag ökade upp tabletterna så fick ge med mig imorse och åka in. Åkte till Kristianstad men blev egentligen inte så mycket klokare av det där besöket. De tog iaf urinprov och lite blodprover, det var bra, bara det att mitt blodvärde låg på gränsen, inte konstigt med tanke på alla blödningar.
Sen pratade då sköterskan med gyn och så kom de fram till att jag skulle avvakta och ringa till gyn på mitt sjukhus imorgon. Skulle öka upp mina värktabl till full dos och sen bara härda ut med andra ord.

Dagen har sen varit en pina, shit vad ont jag haft och har och blöder gör det...Ja trevliga detaljer ni får reda på :S
Och fastän jag knappt sov inatt så kan jag alltså inte sova nu heller. Har sovit nåt lite under dagen men så trött jag blir av alla tabl borde jag va helt slocknad.
Så jag får helt enkelt stå ut och så ringa sjukhuset direkt imorgonbitti, tvivlar dock på att de ger mig en akuttid på gyn men nåt lär de ju göra för det här orkar jag då inte med.


Kommentarer
Postat av: Terese

Men usch vad jobbigt. Det första jag tänker på är cysta. Det kan inte vara nåt sånt som strular för dig? De borde ju faktiskt göra ett ultraljud för och se hur det ser ut där inne.



Hoppas du snabbt får hjälp för sådär ont ska du ju inte behöva ha i onödan!



Stora kramar till dig

2011-08-22 @ 09:54:06
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Fy, stackare. Har du varit hos gyn idag? Hur gick det i så fall? Kram

2011-08-22 @ 17:40:00
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0