Min pussgurka

Imorse var det dax att säga hejdå till min storasyster, hennes sambo och hennes lille pojk, min pussgurka med andra ord.
Detta är alltid lika jobbigt och lille J satt här och pratade om hur han ville bo här, han stortrivs här precis som M och J (ja alltså min syster och hennes sambo) men inte bara till att flytta 70 mil sådär ju.
Min söte pussgurka talade imorse om att han älskar mig, kom bara sådär när vi satt och åt frukost, behöver jag ens tala om att hela jag smälte!? Så underbart sött, precis som hela han är <3
Han frågade mig sen om han får ringa mig när han känner sig lite ledsen och när han saknar mig...Var orolig över att han inte hade mittr nr och sådär...så gulligt så! :)

Genast blev det såklart hemskt tyst här sen när de hade åkt, man vänjer ju sig fort vid att ha dem här runt sig hela tiden så det blir stora kontraster när dem sen åker då då.
Men så är det nu på väg hitåt igen då deras bil krånglar, detta innebär att vi får mer tid ihop vilket såklart är super härligt, dock jobbigt hur det nu blir för dem med allt det praktiska och sådär men det löser väl sig med allt antar jag.

Jag jobbar just nu på att försöka jämna till min "bonnabränna" genom att bara glassa i solen, helt underbart med vädret nu.
Och så inväntar jag alltså min härliga pussgurka med familj igen då då :)


Vi kom att prata om varför jag egentligen säger pussgurka, hur det liksom kommit sig och just gurka men vet inte det, vet bara att jag och lille J alltid kallat varandra för just detta :)
Uppe hos dem säger de pussbeta...Lite kul att jämföra de olika "språken", känner ni igen detta? :)

/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Nä pussbeta har jag aldrig hört. Alltid kul med de olika språken faktiskt :-) Förstår att du har haft några härliga dagar med din systers familj. Visst vänjer man sig fort med barnens ljud!



Härliga bilder nedanför. Hoppas du har haft en bra påsk!



Kram

2011-04-27 @ 00:02:03
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Pussbeta är inget jag känner igen heller :P

Hur kommer det sig att din syster bor så långt ifrån dig?

Kramar

2011-04-28 @ 14:13:03
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: m

meh?! pussbeta? de var ju bara jag som skämta! å du gick på de! hahaha...kram

2011-05-01 @ 15:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0