Tro, hopp och kärlek

Jag är en människa som alltid varit himla optimistisk av mig, vill verkligen tro och hoppas på det bästa hela tiden och faktum är ju att det liksom brukar lösa sig till slut.
Visst ska man prövas en hel del först bara och som min kompis brukar säga tror jag oxå lite på att man inte får värre prövningar än man ska klara av. Och i allt ont finns det faktiskt nåt gott, gäller att kunna hitta det bara, vilket kan vara himla svårt vissa dagar men det brukar ju allt gå.

Jag säger jämt att jag lever på mitt hopp och det är verkligen så för om jag hade gått runt med tankar på att jag aldrig skulle klara detta så hade jag heller inte gjort det, iaf inte så pass bra som jag trots allt nu gör.
Jag syftar då på allt strul jag råkar ha i mitt liv, allt det krassliga med värken och så men främst med min soppa  ang HONOM.

Jag är övertygad om att rättvisan segrar till slut och eftersom jag är så himla envis har jag fortfarande betsämt för mig att det är jag som ska segra även denna gång. HAN ska bara inte få vinna, när jag ger mig tusan på nåt brukar det faktiskt bli så då jag som sagt är grymt envis.

Så jag fortsätter att leva på mitt hopp och min tro och såklart även på kärleken då den blomstrar :)

Nu ska jag ta och äntligen få av mig pyjamasen, kanske dax att börja ta tag i dagen.
Som ska bjuda på lite av varje. Ska baka lussekatter med min kompis i em och så ska jag julpynta, nåt jag brinner för.
Det hela ang mina pyntproblem har löst sig till det bästa jag just nu kan få.
Allt tack vare min underbare G, tack för du finns och tack för att du är så grymt bra!

/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Du är så klok och positiv i all elände, ser verkligen upp till dig ska du veta! Visst är det så att om man tänker positivt och tror sig fan på att det bli bra så blir det det till slut. Hoppet är det sista som överger en!



Jag hoppas du har en fin helg min vän!



Kramar

2010-11-27 @ 18:00:09
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0