Pyntfunderingar

Alla ni som känner mig vet hur prylgalen jag är, alltså med prydnadsaker och sådär.
Och till julen har jag då såklart ännu flera saker, älskar ju allt vad julen heter!
Så till advent trivs jag, slänger alltid upp allt mitt julpynt då, allt för att kunna njuta så länge som möjligt av det :)
Men hur ska jag då göra i år? Som jag klurat på detta...
Först funderade jag på att pynta min stuga som vanligt och sen kunna njuta av det när jag väl är hemma. Och bara låtsas att allt är som vanligt.

Sen kom jag på att jag skulle pynta som vanligt och kunna njuta av det när jag och G sen är hemma, tänkte jag kunde vara hemma lite mer om han sover där hos mig men sen efter de senaste händelserna är detta helt uteslutet då jag helt enkelt aldrig kan vara hemma direkt nu.

Min syster har sagt att jag kan pynta hemma hos henne tillsammans med henne, likaså har mina kompisar sagt. Och även min G.

 Men det är ju liksom inte samma sak. Och vad är en jul för mig utan den julsjtärna jag varje år hänger upp, den som min älskade morfar gjort till mig? Och mina saker, alla tomtar och änglar...Ja, det är ju ingen jul jag egentligen vill ha.
Detta är så grymt kluvet och fastän det bara är lite pynt är det nåt som är himla jobbigt för mig då jag som sagt älskar julen, lever ju verkligen upp då!
Jag får väl helt enkelt försöka göra det bästa av det hela och hjälpa de mina att pynta istället.
Men allt detta pga en enda jäkla hopplös människa som aldrig kan läma mig ifred! Retar mig så!!!

Min helg har varit rätt så bra, har spenderat den med min fina G :)
Fast i lördags fick vi åka till akuten med mitt op sår. Endel av mina stygn hade gått upp och det blödde rätt så rejält. Det blev värre under färden dit så lämnade spår efter mig i väntrummet då det bara blödde genom alla förband, hehe. Kunde ju inte hålla emot med papper heller eftersom mina händer är upptagna med kryckorna. Men de som satt och väntade släppte förbi mig innan så kom i alla fall in direkt.
Fick alltså åka iväg för att få det omlagt och så blev det ännu några nya stygn, hopplöst. Blir ju aldrig av med stygnen. Men min magvärk blir iaf bättre och bättre, är värre med mitt ben som inte vill alls. Hade jag bara kunnat gå utan mina kryckor hade säkert mitt sår läkt mycket fortare.
Jag får väl åka till min häxa så fort jag blivit av med min Antibiotika så kanske jag har tur och slipper kryckorna lite snabbt och lätt.

Idag spenderar jag min tid med att göra julkort. Hela jag glittrar nu då mina papper spridit lite till mig :)
Ska ta och göra lite till innan jag ska ta en kaffepaus tänkte jag.
/Cornelia





Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror jag skulle känna exakt som dig om jag var i samma situation..för julen betyder massor för mig också ! Då ska allt vara som det alltid har varit..punkt :)

Måste vara fruktansvärt frustrerande att EN endaste människa som sagt kan få ställa till allt det här ! Verkar som att polisen givit upp eller?



Hoppas det går bra med julkorten :)



Kramar

2010-11-22 @ 16:03:04
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Förstår att det känns både jobbigt och konstigt nu den här advent när du inte får pynta som du vill. Precis som du skriver är det ju ändå inte samma sak att pynta hos andra, men vill ju rå om sitt eget liksom. Jag hoppas du kommer fram till något som känns bra för dig!



Härligt att höra att det ändå går framåt med magen!



Stora kramar till dig

2010-11-22 @ 19:57:45
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

haha det är ju liksom det som är kruxet :D Jag säljer typ inget..köper bara. Men måste bli ändring på det ! Säljer jag lite ett tag så kommer det ju in lite pengar på traderakontot som jag sen kan handla för ;) Låter väl bra? Haha..

2010-11-23 @ 15:40:17
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0