Första advent

Mina problem ang det där julpyntet löste sig till det bästa så just nu pyntar jag för glatta livet :)
Jag har ju alltid älskat allt vad julen heter så stortrivs nu. Tar alltid fram allt mitt pynt direkt nu till advent, allt för att få njuta av det så länge som möjligt :)
Trots strulet jag har får jag alltså även denna jul njuta av att kunna tända min morfars julstjärna. Kanon!
Detta är alltså det jag just nu ägnar all min tid och ork till, har som mål att vara helt klar ikväll men då jag har mer vilja än ork lär jag ändå ta det lite lugnt, har dock många högögon på mig som ser till att jag gör just det :)

Visst är det så att hur mycket problem man än har så blir man lite lugnare i sinnet nu till denna tiden? Allt blir så fint och stämningsfullt ju.
Och att jag fick avnjuta en riktigt mysig första advent frukost med min underbare G imorse gör såklart allt så mycket bättre.

Du vet G; att det verkligen är som jag sa till dig innan, trots allt mitt strul denna jul kommer du att ändå göra den helt underbar. Du är ett otroligt fint stöd för mig, glöm aldrig det! Jag älskar verkligen dig! <3

Ja, det rullar alltså på. Mitt mående är tyvärr fortfarande likadant, värken är grym just nu. Men har iaf nu sluppt ca hälften av alla mina stygn på magen, har runt 20 kvar nu.
Jag var hos läkaren i fredags så nu går det lite lättare för mig att hoppa på kryckorna, stramar ju som bara den med stygnen men snart slipper jag förhoppningsvis även dem sista.
Han gjorde lite av en grundundersökning då jag måste ha nytt utlåtande till FK.
Mitt blodtryck var lite för högt, det brukar jämt vara bra men kan ju va nu av all psykisk stress eller nåt. Alla läkare blir bekymrade när dem hör mina lungor, då den ena är så grymt dålig. Tragiskt med tanke på att jag inte är så gammal än, de ska ju hålla länge till. Det är också som gjort för nya lunginfl så jag måste verkligen vara försiktig säger dem men inte kan jag isolera mig. Förkylningar går ju liksom inte att undvika men även där är det ju bara till att hoppas på det bästa.
Mitt blodvärde fortsätter att stiga så det går iaf framåt sakta men säkert :)

Ja, det här var en liten uppdatering från mig. Nu ska jag återgå till mitt pyntande, ska putsa lite fönster nu tänkte jag.
Ha en fortsatt mysig första advent på er!
/Cornelia



Kommentarer
Postat av: Terese

Så härligt att det ordnade sig med pyntet vännen! Skönt att veta att du har din fantastiska kille hos dig :-D Och skönt att också att det verkar gå sakta men säkert framåt med ditt mående. Hoppas inte det blir något mer med bltr bara utan att det bara var något tillfälligt.



Fortsätt ta det lugnt så hoppas vi på fler framgångar snart :-)



Kramar

2010-11-28 @ 21:58:26
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad glad jag blir av att läsa att du fick upp ditt julpynt iaf :) Vet ju vad det betyder för dig !

Å så är jag även glad att du har en sån fin G vid din sida..känns som lite tryggare då :)



Usch va drygt med blodtrycket och lungorna vännen :( inte ska du isolera dig men som sagt, du måste ta det på allvar..inte bra att du drar på dig lunginflammation med dina lungor. Nu ska det ju bli hiskeligt kallt ute också..natten mot onsdag ska vi få 20- här !!! Å 15 på danhua Kramar

2010-11-29 @ 08:53:25
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0