Uppe med tuppen

G började redan kl sex idag och som vanligt vaknar då även jag tidigt men de andra dagarna här nu har jag gått och lagt mig igen efter att ha gjort honom sällskap lite på morgonen men inte idag.
Har inte riktigt ro till det och är lite extra mörkrädd idag så ville då inte sova så länge jag är själv här hemma, löjligt jag vet men kan inte rå för det.
Vet att jag för tillfället inte har nåt att frukta då HAN fortfarande sitter där han ska men min rädsla som kommit som en följd av allt detta elände kan jag ju bara inte ta och plocka bort. Dock kan jag iaf bearbeta det hela på ett annat sätt nu ju.

Mitt hjärta jobbar alltså även idag men sen är han lite ledig vilket ska bli så himla skönt, han har jobbat typ i ett nu inför julen så han förtjänar verkligen det. Och sen får vi den mystid vi vill ha :)
Denna julen är ju helt underbar för mig då HAN som sagt är där han hör hemma och då jag har G vid min sida, han är så himla fin. Och som om detta inte vore nog har jag ju även endel andra extra personer att fira med i år så ska bli så trevligt så.
Min lille systerson träffar jag snart vilket jag inte gjort på över ett år, som jag längtar!

Idag ska jag iväg för att hämta våran gran, sen ska den kläs men det hinner vi inte förrens ikväll. I eftermiddag ska jag och G till hans farmor för det årliga julfikat, har aldrig träffat henne så det ser jag fram emot. Sen ska jag hem en runda ikvälll medans G är på annat håll men så ses vi igen sen så då ska vi bara mysa och fixa granen :)

Imorgon ska jag sen fira med min familj, ska vara hos min bror och det blir då alla vi syskon och så mina föräldrar. G och jag ska alltså på varsitt håll men så träffas vi senare på kvällen så då byter vi våra julklappar och så, eller om vi tar det imorgonbitti, har inte bestämt oss ännu ang det där.

Ja, så ser min jul ut, hur ska ni fira?

Nu ska jag ta och griljera skinkan och kanske slänga ihop en kaka eller nåt. Allt för att få upp värmen vet ni :)

God jul!
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har inte smakat på sillen ännu, men själva göran blev god iaf..tror jag :)

Det är en blandning utav majonnäs, mat.lagningningsyoghurt,västerbottenost...o lite annat som jag inte minns nu.

Jag älskar också sill och då helst egengjord..men den köpte går ju med att äta;)



Vi vaknade till fruset vatten imorse så får väl se när vi får ordning på det, Johan jobbar nu.

Det kom Inte lägligt !! J fyller år idag med.

Å svinkallt är det inomhus, så visst tappade jag sugen till allt vad julen heter nu!

Lite synd om F som är så uppspelt..men allt fick lite andra prioteringar.



Imorrn firar vi julen hos mamma som vanligt, alla syskon m respektive så vi blir 10 pers. svärfar kommer med i år också...ja han kommer ner till oss redan i eftermiddag.



Kram

2010-12-23 @ 10:48:16
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Det är nog mina hormoner som spökar :P

Less på hundhår, tycker han luktar illa o allmänt jobbig bara..stackarn.

Men jag har kommit in i nån fas där allt ska vara kliniskt rent..jag var lika innan Felicia kom.



Kramar

2010-12-23 @ 15:44:25
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Hoppas du har haft en trevlig och mysig julhelg! Det har jag haft, men nu är jag helt slut känner jag :-)



Kramisar

2010-12-26 @ 23:00:13
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0