Tema, dag 07; min bästa vän

Jag har alltid haft väldigt lätt för att få kompisar, som tur är.
När jag var yngre hade jag dock en som verkligen var min absoluta bästis. Vi började i samma lekis, som det på den tiden hette. Sen gick vi i samma klass fram till sexan. Vi var som siamesiska tvillingar, var konstant tillsammans, både i skolan och utanför. Men ändå hade jag oxå många andra vänner som sagt.
Sen när jag skulle börja i sexan fick jag byta skola då min familj flyttade.
Jag och min bästis hängde ihop i ett par år till trots avståndet vi fick men så gled vi isär när vi började gymnasiet.
Vi har idag sen ett par år tillbaka kontakt via datorn, genom våra bloggar och andra sajter :)

När jag bytte skola fick jag snabbt nya kompisar och det var särskilt en jag var mycket med.
Vi gick även ihop på högstadiet sen men där kom det också in andra vänner, tänker först och främst på två personer. Vi fann varann direkt och trots att vi valde olika gymnasieprogram höll vi kontakten och gör än idag. Vi träffas ofta, ja iaf jag och den ena, den andra bor tyvärr rätt långt bort men vi ser till att ses och höras iaf.

Så jag har alltså många fina vänner runt mig. Men i alla år har det funnits en väldigt speciell, min lillasyster. Vi var som hund och katt som små, skiljer tre år på oss. Men nu och sen några år tillbaka är hon min absolut bästa vän. Vi träffas nästan varje dag och de dagar vi inte träffas hörs vi av till varandra.
Hon finns jämt för mig och vet typ allt om mig precis som jag gör för henne och om henne. Hon är helt enkelt helt underbar och utan henne hade jag aldrig klarat mig.

Sen har det oxå sen ett par mån kommit in en ny människa i mitt liv, min G. Han är den jag älskar av hela mitt hjärta och han är oxå en superbra vän. Trots att vi inte känt varann så hemskt länge känns det som det och han visar att han jämt finns för mig.

Och som jag brukar säga så är det alla mina vänner som är min räddning, det stämmer verkligen för utan alla er hade jag inte orkat.
Så tack för att ni finns <3
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0