Tema, dag 05; Vad är kärlek?

Hmm, inte det lättaste att sätta ord på vad kärlek egentligen är men ska göra mitt bästa.

Det finns så många olika sorters kärlek.
Men vilken man än syftar på så är det en stark känsla man upplever till något eller för något. Är man med en viss person eller djur/sak så känns det bara sådär allmänt bra i hela kroppen och även uppe i knoppen.
Är man riktigt kär i en person t.ex så är man beredd att offra allt och lite till för den, man saknar den så fort man inte är tillsammans med den, man tänker typ hela tiden på den och så klickar det helt enkelt bara när man är tillsammans med den.

Visst finns det sen också en trist sorts kärlek, den där det inte är på lika villkor, den kan vara obesvarad eller sådär men då man mår brta av kärlek är det ju ändå nåt vi alla utsätter oss för.
Och såklart ska vi fokusera på den sort som är bra :)

Ni har säkert inte missat att jag i skrivande stund är jättekär och nyförälskad i världens bästa G.
Jag skulle efter diverse händelser aldrig mer satsa på en ny kille, vet att typ alla säger så då dem nyss blivit brända men för mig var det oxå annat som spelade in i det resonomanget, nåt som jag tvingas leva med år efter år. Och som gjort min tillit till just män så låg.
Men så ramladse G in i mitt liv och vilken tur att han sen lyckades övertala mig om att vi skulle ses för direkt när jag kände hans armar runt mig kände jag också att jag nu kommit rätt.
Och jag har då aldrig varit med om att från början klicka så bra med nån innan.
Ja, han är helt enkelt bäst och min kärlek till honom är enorm!

Gud vad jag älskar dig G <3
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Underbart att du funnit kärleken C!! Du är så mkt värd det och att du äntligen fick den kille du är så mkt värd <3

2010-12-03 @ 14:36:33
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Vilket fint inlägg! Jag är så glad för att du har träffat G och känner dig lycklig med honom!



Stor kram

2010-12-05 @ 09:39:36
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0