Sovande

Nu när jag varit så sjuk så har jag varit "tvungen" att vara hemma, har ju varit bäst så då jag varit så dålig att jag inte ens klarat mig själv pga alla mina svmningar och allt, mamma är ju hemma på heltid så det funkar ju iaf så. Men så är det där med mitt sovande hemma, funkar inget bra alls. Jag är medveten om att det mitt psyke som slår bakut helt men mitt hem är så starkt förknippat med HONOM så jag kan bara inte koppla av och känna mig trygg där, tyvärr. Ändå vet jag ju att HAN inte kan komma åt mig där sålänge jag inte är ensam hemma.
På dagtid kan jag kontrollera tankarna skapligt men på natten när det är mörkt och mina mardrömmar kommer är det inte lika lätt. Så jag har sovit hemskt dåligt, ja knappt alls och när jag varit så dålig har jag klarat av det ännu sämre för sömnen är ju så viktig då.

De på sjukhuset sa att det nu var jätte viktigt att jag sov mycket så kroppen återfår lite krafter, detta var ju en tuff pärs så det kommer ta tid innan jag repat mig helt.
Men igår åkte jag då till ett av mina jourhem. Jag varken kräkte eller sprang på toa igår nämligen så visst repar jag mig. Men så säger dem att man helst ska avakta ett dygn pga smittorisken men mina kompisar brydde sig inte om detta, dels har de själva varit drabbade av lite lindrigare sjuka och dels ställer de verkligen upp för mig så inatt har jag sovit hela natten som en klubbad säl. Gud så skönt och jag behövde verkligen det!

Känner mig mycket piggare idag är dock himla matt ännu och hög feber har jag fortfarande. Är också fortfarande konstant törstig men får inte dricka hur mycket som helst ännu så får ta det lilla lugna ett tag till.

Men så skönt att jag nu mår bättre och bättre iaf. Jag har sån osis bara, förra året låg jag i en svår dubbelsidig lunginfl lagom till advent och i år vinterkräkan, typiskt.
Så jag har även i år kommit efter med mitt julstök men ska nu skriva mina julkort iaf tänlkte jag :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag blir så ledsen över att läsa att du känner dig så otrygg hemma, i DITT eget hem. Så ska det inte vara..det är så fel ! Men jag förstår ju din känsla, det är inte så jag menar. Ja hoppas du förstår.

Skönt iaf att du börjat må bättre nu och att du iaf får njuta sista tiden här innan jul..ja o till jul också såklart. Hur gör du då? Åker du hem då?



Tack för din gulliga kommentar på min blogg <3



Kramar

2010-12-16 @ 16:10:55
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0