Sjuk

Att HAN är sjuk har vi ju vetat länge men igår fick jag reda på en grej som bevisar det ytterligare.
Jag är anmäld för grov misshandel av honom, detta hände nån gång förra höstan.
HAN var efter mig på tågstationen, det kom då fram att han varit utanför mitt hus och tagit grejer som var mina, saker jag hade tappat. Sen visade han detta och pratade en massa gojja, han vägrade att gå från mig och till slut sa jag åt honom att gå annars skulle jag slå honom. Då fick jag höra att jag ändå inte vågade det och han började bli allmänt dryg och hotfull, så sagt och gjort. Jag fällde honom med kryckorna, slog honom och sparkade honom sen kom en skolkompis som såg till att han gick.
Jag erkände detta för polisen med en gång och snabbt därefter kom det då en polisanmälan på mig, de rubricerar det som grov misshandel, förstår inte hur de kan göra det?!
Sen hängde då han sig och anmälan lades ner men så nu när denne blev tagen drog han upp detta, då erkänner han att det var han och att han varit inblandad så pass länge. Igår ringde sen då polisen och talade om att han visat bilder på hur allvarligt jag slog honom, trasiga kläder, sönderklösta armar och ansikte, blåtira, blodiga knän osv...Helt sjukt och ren lögn!
Jag är medveten om att jag kanske egentligen inte hade behövt sparka honom så många ggr som jag gjorde, han låg dock ner och jag hade stövlar med relativt hög klack på men vad gör man? Jag var livrädd, hotad och så arg!

Polisen tror som tur är på mig men HAN gör nu allt han kan för att försöka sätta dit mig och det är detta han har på mig, en grej, hur många har inte jag på honom?! Det är ju detta HANS advokat kommer dra fram och bilderna och allt lär visas i rättegången. Men han har alltså fixat detta på egen hand, hur sjukt är inte det då?!

Det är oxå som polisen igår sa, han lär försöka nu hela tiden så jag får nog vara beredd på att det lär komma mer falska påståenden. Som tur är så har jag vittnen på den här misshandeln så inte lär han komma nånstans med det men ändå, jag kommer stå i brottsregistret i många år och tänk om jag blir dömd? Får kanske betala böter eller nåt, vad vet jag? Men hur som helst så står jag för det jag gjort och man är beredd att göra en hel del för att skydda sig själv.

Nu vill jag bara att rättegången ska vara så jag kan få ett slut på det.

Polisen sa oxå att han ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning och han lär vara kvar I Damnark ett tag till vilket jag föredrar då jag tror att de kanske är lite hårdare där.
Jobbigt elände säger jag då bara!
/ Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja vilket elände !! Men jag tror inte heller han kan komma långt med detta..som du skriver..detta är EN sak..du har ju en massa till som gör det här till en liten skit sak. Å det var ju självförsvar kan man ju säga..sen om det blev några extra sparkar..men det var HAN ju värd ;)

Å HUR kan du veta att det var HAN, kan lika gärna ha varit brorsan som är död nu ju.



Njae är inte mkt bättre i bäckenet idag, går som en gammal gumma. Värst innan man kommer igång, har precis sovit en sväng. Snart kommer äntligen Felicia hem iaf :)



Med tanke på kakorna så kan du säkert utesluta nötterna..



Kramar

2010-12-21 @ 14:00:44
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Nej jag tror absolut inte att det blir något utav det där. Det måste ju ses mer som ett självförsvar? Vad säger polisen om det, har de sagt något om att det skulle kunna bli något för dig? En stor idiot och galning är han verkligen, herregud så han kan gott vara kvar i danmark!



Kramar

2010-12-21 @ 22:25:49
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0